نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 23:06

سقوط بالگرد رزمی «آپاچی -64» ارتش آمریکا نزدیک پایگاه نظامی

یک فروند از جدید‌ترین بالگردهای ارتش آمریکا به دلایل نامشخص نزدیک پایگاه نظامی در ایالت «واشنگتن» سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا از سقوط یک فروند بالگرد رزمی خود با سه خدمه و حین یک پرواز آموزشی در ایالت «واشنگتن» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»یک فروند بالگرد «آپاچی-۶۴» ارتش آمریکا در جریان ماموریت آموزشی سقوط کرد. کارشناسان فنی همچنان در تلاش هستند تا مشخص کنند چه عاملی دلیل این سانحه بوده است.

این بالگرد یکی از جدید‌ترین بالگردهای آپاچی ساخت شرکت «بوئینگ» بود که روز شنبه نزدیک ایالت واشنگتن سقوط کرد و ارتش آمریکا این سانحه را به تازگی رسانه‌ای کرد. این بالگرد رزمی حامل ۲ نظامی از تیپ ۱۶ هوانوردی از پایگاه «لوئیس-مک‌کورد» و یک خلبان بود که نزدیک مرکز آموزشی «یاکیما» در واشنگتن سقوط کرد. آپاچی مجهز به یک توپ ۳۰ میلی‌متری به همراه مترکیبی از موشک‌های ضد زره «هلفایر» است.

این دومین بالگرد ارتش آمریکاست که در کمتر از سه هفته سقوط کرد. به دنبال این سانحه، خلبان و دو نظامی حاضر در این بالگرد به بیمارستان انتقال داده شدند. ۲ بالگرد آپاچی نیز اخیرا در شرق «آلاسکا» هنگام بازگشت از ماموریت آموزشی با یکدیگر برخورد کردند و هر سه سرنشین آن کشته شدند. این حادثه تنها چند هفته پس از برخورد مرگبار دیگری در «کنتاکی» بین دو بالگرد «بلاک هاوک» ارتش آمریکا رخ داد که به کشته شدن ۹ نفر منجر شد.

نیروی دریایی آمریکا نیز  روز یکشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای خود در جزیره‌ای در اقیانوس آرام  و مرگ سه خدمه آن خبر داد. در جریان این سانحه که چهارشنبه گذشته رخ داد یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا با سه سرنشین حین تمرین در جزیره «سن کلمنته» در اقیانوس آرام کشته شدند(جزئیات بیشتر).

پس از سقوط‌های مرگبار اخیر، ارتش آمذیکا تمام بالگردهای خود را  زمین‌گیر کرد. علیرغم این سوانح، ارتش آمریکا اعلام کرده که قصد دارد به پرواز با ناوگان بالگردهای آپاچی خود دستکم تا سال ۲۰۴۰ ادامه دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1219732

مهمترین اخبار ایران و جهان: