نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 14:26

دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زنجان راه اندازی می‌شود

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از راه اندازی دفتر انجمن در زنجان خبر داد و گفت تفاهم نامه ایجاد این دفتر با استاندار زنجان منعقد شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان، تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین انجمن آثار و مفاخر و استانداری زنجان امضاء شد. 

 در سفر محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به استان زنجان، تفاهم‌نامه فرهنگی بین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استانداری زنجان به امضاء رسید.

  به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمود شالویی در حاشیه انعقاد قرارداد همکاری دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با استانداری زنجان با بیان اینکه انجمن در آستانه صد و یکمین سالگرد تاسیس خود قرار دارد، اظهار کرد: این انجمن بر اساس اساسنامه خود راه‌اندازی شعب استانی خود را در دستور کار قرار داده است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه زنجان سومین استانی است که این دفتر در آن راه‌اندازی می‌شود، افزود: استاندار به عنوان ریاست هیات امنا در این انجمن فعال خواهد بود و دیگر مقامات استانی از جمعه امام جمعه، شهردار هم در آن عضویت خواهند داشت.

وی به حضور تعدادی به شخصیت‌های علمی و فرهنگی به عنوان مفاخر ارزشمند در کنار اشخاص حقیقی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان بر اساس اسناسنامه اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجان دارای مفاخر بزرگ و شناخته شده است، این انجمن برای انتشار آثار و شناساندن آن‌ها فعالیت خواهد کرد.

شارلویی برگزاری یادبود انتشار آثار و احداث بنای یادبود، باغ و یا پارک به نام این مفاخر و مشاهیر را از جمله اهداف راه‌اندازی دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان دانست و گفت: معرفی مفاخر به مردم در دستور کار این انجمن قرار دارد.

شایان ذکر است، این تفاهم‌نامه با هدف بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی استان در راستای توسعه فرهنگ محور، فراهم سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگو سازی مشاهیر و مفاخر برجسته استان، ارتقای هویت ملی و تلاش برای پیوندهای بین نسلی با بهره‌گیری از مآثر قدیم و معاصر ایران اسلامی و حفظ و احیای سنت‌ها و آئین‌های فکری و معنوی با تکیه بر ظرفیت‌های استانی امضاء شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208832

مهمترین اخبار ایران و جهان: