نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 18:05

آغاز هفته جهانی واکسیناسیون با شعار«تلاش برای تکمیل واکسیناسیون»/ افزوده شدن واکسن کرونا به واکسن‌های ضروری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان از آغاز هفته جهانی واکسیناسیون از امروز با شعار «تلاش برای تکمیل واکسیناسیون» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه برنامه‌های هفته واکسیناسیون از ۲۳ تا ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار کرد:«واکسیناسیون برای کنترل، حذف و ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر ضروری است»، «واکسن‌ها با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها، برخی سرطان‌ها و معلولیت‌ها (مانند فلج اطفال) نجات‌بخش هستند»، «واکسن‌ها از بیماری‌ها جلوگیری کرده و نه فقط برای کودکان که برای همه سنین نجات‌بخش هستند» و «واکسن زدن مهم است چون جان انسان مهم است» از جمله عناوین روزشمار این هفته‌ است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با برشمردن واکسن‌های ضروری هر گروه سنی گفت: از بارداری تا بدو تولد و پس از آن برای هر گروه سنی، واکسن‌هایی وجود دارد که دریافت آن ضروری است.

وی با بیان اینکه زنان باردار لازم است واکسن‌های دیفتری و کزاز، کووید۱۹ و آنفلوآنزای فصلی را در طول دوره بارداری دریافت کنند، افزود: نوزادان در بدو تولد باید واکسن‌های هپاتیت ب، BCG(سل) و فلج اطفال و زیر یکسال واکسن‌های پنج‌گانه (دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت‌ب، هموفیلوس آنفلوآنزای ب)، فلج اطفال و آنفلوآنزای فصلی را دریافت کنند.

تقیلو واکسن‌های ضروری ۱۲ تا ۲۳ ماهگی را دیفتری و کزاز و سیاه‌سرفه، فلج اطفال، سرخک و سرخجه و اوریون و همچنین آنفلوآنزای فصلی عنوان کرد و گفت: کودکان دو تا ۶ سال باید واکسن‌های دیفتری و کزاز و سیاه‌سرفه، فلج اطفال، کووید۱۹ و آنفلوآنزای فصلی را دریافت کنند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه واکسن‌های بازه سنی هفت تا ۱۸سالگی شامل دیفتر و کزاز، کووید۱۹ و آنفلوآنزای فصلی هستند، خاطرنشان کرد: بعد از ۱۹سالگی دریافت واکسن‌های دیفتری و کزاز، مننگوکوک، کووید۱۹ و آنفلوآنزای فصلی لازم است.

وی یادآور شد: دریافت واکسن‌های کووید۱۹، دیفتری و کزاز، سرخک و سرخجه و اوریون، هپاتیت‌ب و آنفلوآنزای فصلی برای کارکنان نظام سلامت ضروری است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209476

مهمترین اخبار ایران و جهان: