نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 12:33

ایجاد راه‌های انحرافی برای تردد بومی‌های کرج-چالوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: به منظور تسهیل تردد بومی‌های جاده کرج-چالوس، راه‌های انحرافی تعبیه خواهد شد.

علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، صبح امروز «۲۰ خرداد ماه»، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در هر یک از مسیرهای مسدود شده جاده کرج-چالوس یک تیم ماشین‌آلات مستقر شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط را برای تردد افراد برقرار کنند.

وی افزود: سعی داریم به منظور تردد بومی‌های مستقر در جاده کرج-چالوس، مسیرهای انحرافی تعبیه کنیم تا افراد بتوانند حداقل نیازهای روزمره زندگی خود را فراهم کنند‌.

این مقام مسؤول اضافه کرد: بدون شک این مسیرها برای تردد صد در صدی آماده نخواهد بود و تنها برای رفت و آمدهای ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز ضمن قدردانی از تلاش همه نهادهای خدمات رسان در راستای رفع چالش‌های وقوع سیل در جاده کرج-چالوس، یادآور شد: با توجه به هشدار هواشناسی برای روز یک‌شنبه تمامی نیروهای راهداری و ماشین آلات در وضعیت آماده باش قرار دارند و امیدواریم روند بارندگی به شکلی نباشد که برای ادامه خدمات رسانی با چالش مواجه شویم.

زندی‌فر در ادامه به آنچه گذشت حادثه سیل و رانش زمین در جاده کرج-چالوس اشاره کرد و افزود: بارش شدید باران روز پنج‌شنبه، ۱۸ خرداد در استان البرز باعث وقوع سیل و ریزش کوه در محور کرج- چالوس شد.

وی افزود: از همان ساعات اولیه آغاز بارش‌ها اکیپ‌های راهداری شامل ۵۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبان به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری به این محور اعزام شدند تا به کاربران جاده‌ای خدمت‌رسانی کنند.

این مقام مسؤول بیان کرد: با تلاش راهداران البرزی و نیروهای امدادرسان تمامی افرادی که در سیل متوقف شده بودند توسط ۶ دستگاه اتوبوس به کرج منتقل و ۱۲۰۰ خوردروی گرفتارشده در این محور نیز از مسیر جایگزین خارج شدند.

زندی‌فر اظهار کرد: درحال حاضر عملیات پاکسازی محور به همت نیروهای راهداری استان انجام شده است اما به علت آب‌بردگی برخی نقاط مثل محدوده تونل شماره پنج، گالری تکاوران و پیچ خزنکلا مسیر تا بهسازی کامل آن مسدود خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: برای بازشدن هرچه سریعتر این محور از ساعت پنج صبح امروز عملیات بهسازی و آواربرداری در نقاط آسیب‌دیده با همکاری نیروهای راهداری استان‌های مازندران، تهران و قزوین آغاز شده است تا هرچه زودتر شاهد بازگشایی جاده کرج- چالوس باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274876

مهمترین اخبار ایران و جهان: