نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 11:36

جابجایی بیش از 350 هزار تن کالا از طریق مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: بیش از ۳۵۰ هزار و ۷۹۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون ازطریق پایانه مرزی مهران جابجا شده است.

  سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار و ۷۹۹ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۷۰ دستگاه کامیون به صورت ترانشیپ و ترانزیت خروجی و ۱۶ هزار و ۳۸۱ تن کالا توسط ۹۶۲ دستگاه کامیون به صورت تخلیه در پایانه شهید قاسم سلیمانی جابجا شده است.

وی افزود: همچنین در مدت یادشده ۶۴۳ هزار و ۸۹۶ مسافر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام ادامه داد: از این تعداد سهم مسافران ایرانی ۵۶۱ هزار و ۲۴۴ و ۸۲ هزار و ۶۵۲ نیز اتباع خارجی بوده است که از مرز مهران تردد کرده اند.

چشمه خاورخاطر نشان کرد: سال گذشته پنج میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۴ نفر شامل چهار میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۳۴ نفر مسافر ایرانی و۲۷۷ هزار و ۳۲۹ مسافر خارجی از این مرز تردد داشته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهران در 85 کیلومتری مرکز استان و در نوار مرزی با عراق واقع شده و امن ترین و سریع ترین مرز کشور ایران با عراق است.

در ایام اربعین بیش از 60 درصد زائران از این مرز عبور می کنند و اصلی ترین گذرگاه زمینی ایران با عراق در زمینه تردد زائران و جابجایی کالا محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274732

مهمترین اخبار ایران و جهان: