نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:54

«پنجره اقتصاد» در رادیو گشوده شد/ آشتی با تولید داخلی

مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد از رویکرد برنامه «پنجره اقتصاد» در پرداخت به تولید داخلی سخن گفت.

مهدی شیار مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد درباره برنامه «پنجره اقتصاد» که از این شبکه رادیویی پخش می‌شود به خبرنگار مهر گفت: برنامه «پنجره اقتصاد» همزمان با نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی کشور از محل نمایشگاه بین‌المللی تهران پخش شد.

وی افزود: مهم‌ترین اقدام در برنامه «پنجره اقتصاد»، سوق دادن فعالان عرصه تولید به ایجاد توسعه همه جانبه کشور است و از سوی دیگر مخاطبان را برای خرید کالای ایرانی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی مشابه ترغیب می‌کند.

شیار در توضیح آیتم‌های این برنامه گفت: در آیتم «آشتی با تولید داخلی» ما به سراغ چهره‌های معروف و مشهور در زمینه‌های ادبی، هنری، ورزشی و سیاسی می‌رویم و نظرات آنها را در خصوص کالاهای ایرانی جویا می‌شویم و در آیتم «ما می‌توانیم» هم به معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و محصولات این شرکت‌ها می‌پردازیم. همچنین در آیتم «چراغ سبز» کارشناسان ما با تحلیل اطلاعات اقتصادی و اخبار به رصد و پایش تحولات کشور خواهند پرداخت و هر کجا که مسئولان و یا تولید کننده‌ای عملکرد مثبت و پیش رونده‌ای انجام دهند در چراغ سبز منعکس خواهد شد.

وی از آیتم «خبر خوب» به عنوان انعکاس اخبار امیدوارکننده یاد کرد و افزود: در این بخش با هدف ایجاد فضای مثبت به اخبار خوب اقتصادی دولتی و مردمی می‌پردازیم. این اخبار به نوعی به تولید و فضای کسب و کار مرتبط بوده و به تحقق شعار سال کمک می‌کند. همچنین در آیتم «رویدادها» با حضور کارشناسان اخبار واردات و صادرات را به چالش می‌کشیم.

شیار حضور در نمایشگاه‌ها را فرصتی مناسب برای دسترسی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور دانست و عنوان کرد: نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای گفتگوهای بی واسطه با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و آشنایی بیشتر مخاطبان با ظرفیت‌های کشور هستند و از سوی دیگر رسانه‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه دارند نمایشگاه‌های بین‌المللی با تأمین یک فضای گسترده، حرفه‌ای، بی واسطه و کاملاً دوستانه، زمینه را به گونه‌ای فراهم می‌کند که تولیدکننده و مصرف کننده را در شرایط بازار امروزی در یک مکان منظم و برنامه‌ریزی شده با یکدیگر مرتبط سازد.

وی در پایان گفت: استودیو رادیو اقتصاد در طول نمایشگاه در سالن B ۳۸ میزبان مخاطبان است.

برنامه «پنجره اقتصاد» به تهیه‌کنندگی راضیه حسینعلی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۷ از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200276

مهمترین اخبار ایران و جهان: