نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 20:10

سیره امام خمینی (ره) الگوی جوامع آزاده و حق‌طلب قرار گرفت

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: سیره امام خمینی (ره) امروز الگوی جوامع آزاده و حق‌طلب قرار گرفته است و همچنان با قوت پیش می‌رود.

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد بیان کرد: 14 خردادماه تداعی حزن و اندوه جانکاه امت اسلام در عزای فقدان احیاگر اسلام ناب محمدی است.

وی گفت: امام راحل شخصیت بزرگی بودند که با طهارت روح و عظمت ایمان خود، انقلاب اسلامی ایران را با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هدایت کردند و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساندند.

‌فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  افزود: امام خمینی (ره) با تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهادند و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کردند و با اندیشه‌های نافذ خود، مسیر سعادت و رستگاری را بر مبنای آموزه‌های دین مبین اسلام، فراروی ملت شریف ایران اسلامی و دیگر ملل و جوامع آزاده و حق‌طلب قرار دادند.

دامغانی گفت: امروز نیز در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تفکر الهی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی زنده است و میراثی ماندگار برای نسل‌های آینده این سرزمین اسلامی خواهد بود.

وی گفت: قیام خونین ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ سرآغاز سقوط حکومت طاغوت بود که موجبات وزش نسیم بیداری و نجات تدریجی محرومان و مستضعفان از سلطه شیطانی مستکبران، در فراسوی جغرافیایی کشور را فراهم آورد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن تسلیت سی و چهارمین سالروز غروب حزن‌انگیز خورشید درخشان آسمان ولایت در عصر معاصر و نثار خالصانه‌ترین درودها به روح بلند آن ولی خدا و شهدای والامقام قیام ۱۵ خرداد تأکید کرد: با آرمان‌های بلند امام بزرگوارمان و مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای تجدید پیمان می‌کنیم و راه ایشان را ادامه خواهیم داد.

دامغانی بیان کرد: ما همواره بر ادامه راه امام و پیاده‌سازی منویات، آرمان‌ها و اهداف امام در تمام زمینه‌ها تأکید می‌کنیم.

وی گفت: از همه مسؤولان نظام مصرانه می‌خواهیم که با تأسی به سیره امام خمینی (ره)، خدمت خالصانه به ملت را سرلوحه عمل خود قرار داده و در مسیر تمدن نوین اسلامی محکم و استوار گام بردارند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257676

مهمترین اخبار ایران و جهان: