نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:20

مسؤولان توجه بیشتری به مطالبات مردمی داشته باشند

امام جمعه موقت اردستان گفت: از مسؤولان می‌خواهیم توجه بیشتری به مطالبات مردمی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام منصور صابری امام جمعه موقت اردستان در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: امام علی(ع) در توصیف تقوا می‌فرمایند: تقوا کلید رستگاری است و این عامل می‌تواند ذخیره‌ای برای قیامت و آخرت افراد باشد و همچنین بهترین ذات و توشه برای آخرت است که امید می‌رود توفیق رعایت تقوا و ترک معاصی در همه افراد باشد.

وی افزود: یازدهم خرداد سالروز حماسه‌ مردم شهرستان اردستان در تشییع پیکر شهدای عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس بود و ۴۵ شهید شهرستان بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان تشییع شدند و این حماسه در تاریخ اردستان تا  ابد ماندگار خواهد بود.

صابری خاطرنشان کرد: جای تشکر و قدردانی دارد از همه افراد و جوانان بسیجی شهرستان، که در یک حرکت هماهنگ تلاش کردند روز بزرگ حماسه و ایثار شهرستان اردستان را در سطح کشور و حتی دنیا معرفی کنند و با فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای تلاش کردند نام اردستان بیش‌تر از قبل جهانی شود.

امام جمعه موقت اردستان با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، بیان کرد‌‌: امام راحل در طول تاریخ اسلام حرکتی را آغاز کرد که منحصر به فرد و بی‌نظیر بود و شخصیت ایشان از نظر علمی، دینی، فقهی و فلسفی دارای جامعیت بود، رمز ماندگاری انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) ایمان وی است.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد امام است، یادآور شد: امام راحل نسبت به اهداف خود ایمان داشت، هیچ کلمه‌ای را از روی هوای نفس و خودخواهی بیان نمی‌کرد و مهمترین مولفه ایمان حضرت امام، ایمان وی به خدا بود. 

صابری تاکید کرد: شخصیت امام خمینی‌(ره) به‌گونه‌ای بود که نهایت سادگی را در زندگی خود داشت همچنین انقلاب را به‌عنوان انقلاب مستضعفین معرفی کرد و با وجود اینکه حاکم و رهبر یک جریان بود، در ساده‌ترین مرتبه از زندگی، زندگی خود را می‌گذراند.

امام جمعه موقت اردستان با اشاره به بحث امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: امام راحل همکاری و سکوت در مقابل حکومت آن زمان را جزو منکرات می‌دانستند و حفظ نظام را از واجبات عنوان می‌کردند، امام آغازکننده یک مبارزه هدف‌دار و راهبردی بود و مشروعیت حکومت پهلوی را از بین برد.

وی اضافه کرد: امید می‌رود بتوانیم بر اساس گفتمان امام خمینی(ره) حرکت کنیم چرا که جامعه ما در حال حاضر نیاز به تبیین گفتمان امام دارد و باید راه‌ و سیره امام راحل برای مردم تبیین شود.

صابری ادامه داد: پانزدهم خرداد ماه سال ۴۲ یادآور جریان دستگیری امام راحل در ارتباط با سخنرانی کوبنده علیه حکومت است که مردم نیز در راستای دفاع از امام راحل به خیابان‌ها ریختند و قیام خونین پانزده خرداد آغاز حرکت و نهضت حضرت امام در حقیقت از همین تاریخ است.

امام جمعه موقت اردستان با اشاره به آغاز رهبری امام خامنه‌ای از ۱۵ خرداد، بیان کرد: برخی‌ها خیال کردند که با ارتحال امام خمینی(ره) کار نظام تمام است و قطار انقلاب اسلامی از حرکت باز خواهد ایستاد اما فقها و خبرگان بهترین انتخاب خود را انجام دادند و خلف صالح امام، سکاندار نظام اسلامی شد، امام خامنه‌ای ۳۵ سال است که این نظام را به بهترین صورت و مقابله با تمام توطئه‌ها و کارشکنی‌ها رهبری کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برخی مشکلات شهرستان، خاطرنشان کرد: برخی از مسائل و مشکلات شهرستان اردستان بارها از تریبون نمازجمعه مطرح شده است،  چرا برخی از مسؤولان نسبت به مطالبات مردمی که در نمازجمعه مطرح می‌شود، توجه نمی‌کنند؛ در این راستا از مسؤولان خواهش می‌کنیم دقت بیشتری کنند و توجه بیشتری به مطالبات مردمی داشته باشند.

صابری با اشاره به رعایت مصرف حامل‌های انرژی در فصل گرمای سال، ادامه داد: مصرف حامل‌های انرژی در همه بخش‌های خانگی و اداری باید رعایت شود و از هیئات امنا مساجد می‌خواهیم که دقت کنند که رایگان بودن حامل‌های انرژی مساجد دلیلی بر اسراف کردن نیست همچنین صرفه‌جویی باعث می‌شود که مجبور به خاموشی در عرصه صنعت و کشاورزی نشود و این عرصه‌ها دچار اختلال نشود.

امام جمعه موقت اردستان ضمن تشکر از مسؤولانی که وظایف خود را انجام می‌دهند، بیان کرد: گرانی دغدغه همه مردم است، اردستان قطب تولید مرغ در استان بوده اما بالاترین قیمت در همین شهرستان است؛ چون  نظارتی انجام نمی‌شود؛ قیمت مرغ در اردستان چند هزارتومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود که از جهادکشاورزی، اتاق اصناف و اداره صمت می‌خواهیم نظارت کنند.

وی تاکید کرد: برخی از نانوایی‌ها در سطح شهرستان خودسرانه و خارج از چهارچوب تعطیل می‌کنند و کیفیت خوبی در عرضه نان وجود ندارد، مردم هزینه می‌دهند اما کیفیت خوبی که باید باشد، نیست و این از گلایه‌های مردمی است.

صابری یادآور شد: برخی والدین از مدارس گلایه دارند که هزینه‌های خارج از چهارچوب قانونی دریافت می‌کنند لذا در این راستا از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان می‌خواهیم که بررسی کنند و اگر این موضوع صحت دارد برخورد کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257232

مهمترین اخبار ایران و جهان: