نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 09:06

جشنواره ملی نخود در کرمانشاه آغاز به کار کرد

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره ملی نخود به میزبانی استان از امروز آغاز به کار کرده و تا روز هشتم خردادماه نیز ادامه دارد.

افشین شورچه، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فار در کرمانشاه، اظهار کرد: از مجموع ۹۰۰ هزار هکتار اراضی استان حدود ۷۰۰ هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این قابلیت کشت دیم، یکی از کشت‌های مورد استقبال مردم استان، کشت نخود است. به طوریکه در تولید و سطح زیر کشت نخود رتبه اول کشوری را داریم.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: از آنجا که نخود یکی از کشت‌های اصلی استان است، نخستین جشنواره ملی نخود به میزبانی استان از امروز آغاز به کار کرده و تا روز هشتم خردادماه نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه غذا و پخت شیرینی، کارگاه و مسابقات آموزشی و آشپزی برای عموم مردم در بلوار کشاورز جنب تعاون روستایی استان قسمت روستا بازار از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ در حال برگزاری است.

شورچه ادامه داد: نخستین نشست تخصصی نخود در اتاق بازرگانی ویژه کارشناسان و متخصصان و همچنین روز ملی مزرعه نخود هم در روستای مرادآباد روانسر با حضور کارشناسان و کشاورزان در روز هفتم خردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش علمی نخود در پردیس دانشگاه رازی در روز هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1240732

مهمترین اخبار ایران و جهان: