نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 08:05

افزایش تولید روزانه 7 هزار بشکه‌ای نفت سبک در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از افزایش تولید حدود ۷ هزار بشکه ای نفت سبک در روز در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران غلامرضا کمالی در بازدید از خط لوله 10 اینچ نرگسی اظهار کرد: خط لوله 8 اینچ قدیم انتقال نفت خروجی واحد بهره برداری نرگسی علاوه بر فرسودگی دارای محدودیت ظرفیت انتقال نفت تولیدی میدان نرگسی بود.

وی بیان کرد: ضمن ایمن سازی این خط در راستای تداوم تولید توسط کارکنان عملیات، یک رشته خط لوله 10 اینچ به طول 100 کیلومتر به منظور جایگزین کردن خط لوله 8 اینچ موجود با مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب احداث اما به دلیل محدودیت بودجه پروژه عملیات اجرایی بخش های از آن متوقف گردید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با توجه به توسعه میدان نرگسی نیاز به تکمیل و راه اندازی خط لوله 10 اینچ جدید بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان ادارات عملیات و سایر ادارات پشتیبانی و همچنین استفاده از خدمات پیمانکاران عملیات اجرایی رفع اشکالات و نواقص خط لوله با موفقیت به پایان رسید.

کمالی عنوان کرد: بر همین اساس عملیات اجرایی رفع اشکالات شامل توپکرانی و تمیزکاری، تعمیر نقاط فرسوده ناشی از ریزش کوه، ساخت و نصب بیش از ۱۷۲۰ تکیه گاه فلزی با موفقیت به پایان رسید و نفت برای اولین بار در این خط با موفقیت جریان پیدا کرد.

وی گفت: با قرار گرفتن توپک ده اینچ و عبور آن از این خط استراتژیک برای اولین بار و برقراری شریان نفت حدود 7 هزار بشکه در روز نفت سبک به تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276532

مهمترین اخبار ایران و جهان: