نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 08:15

بانک های کردستان تنها ۴۲ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ را پرداخت کرده اند

سنندج - بازرس کل کردستان گفت: بانک های کردستان تنها ۴۲ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ را پرداخت کرده اند و تعدادی از آن ها عملکرد بسیار ضعیفی داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان در سنندج اظهار کرد: برنامه سراسری در خصوص میزان اجرایی کردن شعار سال در دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بازرسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید، قانون بهره‌وری کشاورزی و ممنوعیت خرید کالای خارجی که نمونه داخلی دارد توسط هیئت بازرسان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

بازرس کل استان کردستان در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد تعدادی از بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات ابلاغی اظهار داشت: عملکرد تسهیلات تکلیفی در دستور کار قرار دارد و آمارهای متفاوتی در استان در این خصوص به ما اعلام شده که بر این اساس عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های متولی رضایت بخش نیست.

هواسی اعلام کرد: ۵۸ درصد از ظرفیت تبصره ۱۶ هنوز در استان جذب نشده است.

وی گفت: سه بانک در استان که کمترین عملکرد را در این رابطه داشتند که بانک ملت با ۷۷ درصد عدم جذب و بانک‌های صادرات و مهر ایران با بیش‌از ۶۰ درصد ضعیف‌ترین عملکرد را دارند و باید هرچه سریع‌تر پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276476

مهمترین اخبار ایران و جهان: