نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 14:24

تربیت ۲۰۰ هزار نفر در حوزه علمیه خواهران برای جهاد تبیین

اراک- معاون حوزه علمیه خواهران کشور گفت: حوزه علمیه خواهران در سطح کشور این افتخار را دارد بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای نقش آفرینی در جهاد تبیین تربیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار داشت: حوزه علمیه مولود با برکت انقلاب اسلامی و پدیده عظیم و مبارکی در کشور و آبروی نظام اسلامی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

معاون حوزه علمیه خواهران کشور افزود: حوزه علمیه خواهران در سطح کشور این افتخار را دارد بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای نقش آفرینی در جهاد تبیین تربیت کند و امروز با توجه با تأکیدات مقام معظم رهبری خواهران حوزه علمیه در وسط میدان مشغول مجاهدت و جهاد هستند.

وی ادامه داد: ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور در سطوح ۲،۳ و ۴ از مقطع کارشناسی تا دکترا فعال هستند و بیش از چند صد هزار حوزوی در عرصه‌های خانواده، طرح امین، مشاوره‌های دینی، همکاران فرهنگی در مدارس مشغول فعالیت هستند.

اسماعیل نیا اضافه کرد: راه اندازی صدها تشکل پژوهشی و تشکیل هسته‌ها و کانون‌های علمی در راستای تألیف و چاپ صدها عنوان کتاب از مهمترین فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران است.

وی تاکید کرد: با توجه به جنگ شناختی دشمنان علیه انقلاب اسلامی زن و خانواده امروز سنگر اول این جبهه است و حوزه‌های علمیه در این راستا هدفمند و با برنامه ریزی حرکت می‌کند.

معاون حوزه علمیه خواهران کشور افزود: همه توفیقات به دست آمده در حوزه‌های علمیه مرهون مجاهدت و هم افزایی متولیان حوزه و دستگاه‌های فرهنگی است و امروز رمز عبور موفق از جنگ شناختی دشمنان همدلی، روحیه جهادی و هم افزایی سایر دستگاه‌های علمی و فرهنگی در کشور است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه حوزه زنان و خانواده امروز نیازمند نقش آفرینی بانوان فرهیخته و متخصص است، گفت: بانوان فرهیخته باید بتوانند در برابر حجم عظیم شبهات و تخریب‌های دشمنان نقش آفرینی کنند.

اسماعیل نیا افزود: حوزه‌های علمیه در راستای تربیت نیروی متخصص در حوزه بانوان شتابنده و با عزم راسخ گام برمی دارند و حضور فعالانه در عرصه‌های تربیتی و پژوهشی رسالت مهم این نهاد مقدس است.

دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی رسالت مهم حوزه علمیه خواهران است

وی تاکید کرد: دفاع از ارکان و دستاوردهای انقلاب اسلامی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه خواهران است و باید در این مسیر تلاش جهادی صورت پذیرد.

معاون حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه استان مرکزی با وجود ۱۸ حوزه علمیه خواهران و جمعیت ۴ هزار نفری نقش و جایگاه مهمی در کشور در بین حوزه‌های علمیه دارد، گفت: این استان در بسیاری از اقدامات پیشتاز است.

وی افزود: حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه از حوزه‌های علمیه مهمترین دلیل موفقیت آنها در طول سال‌های اخیر است و به برکت اقدامات و اهتمام ایشان زیرساخت‌های مناسبی در استان فراهم شده و باید از این فرصت ارزشمند برای خوبی استفاده کرد.

اسماعیل نیا ادامه داد: منتظر شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های حوزه علمیه خواهران استان مرکزی هستیم و قطعاً این استان قابلیت الگو شدن در سطح کشور را دارد.

وی اضافه کرد: مهمترین اولویت حوزه‌های علمیه پژوهش و مسائل محتوایی است و توانمند سازی در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213676

مهمترین اخبار ایران و جهان: