نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:04

محیط زیست نباید قربانی تولید و مصرف‌گرایی شود

پارس‌آباد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: محیط زیست سالم نباید قربانی تولید و مصرف‌گرایی بشر امروز باشد بلکه بهتر است قواعد مصرف‌گرایی اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر جمعه در همایش ملی «زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری» در پارس‌آباد اظهار کرد: هر چند تصمیم‌گیری‌های جزئی در سایه تصمیمات کلان باید مورد توجه قرار بگیرد اما شایسته است در همه تصمیم‌گیری‌ها قواعد اخلاقی و انسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با پشت سر گذاشتن بسیاری از کشورهای توسعه یافته در مسیر فتح قله‌های علم و فناوری‌های جدید حرکت می‌کند، تصریح کرد: اگر زمانی پنج تا ۶ کشور برتر و قدرتمند جهان ادعای کدخدایی داشتند، امروز ایران اسلامی ما به یک ابرقدرت علمی و پیشرفت‌های فناورانه تبدیل شده که با تکیه بر نیروی انسانی می‌توان در حوزه‌های مختلف شایسته عمل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ضرورت توجه به سه اصل زنجیره ارزش، برندسازی و صادرات محصولات را با قواعد درست و کیفی یادآور شد و گفت: نگاه مصرف‌گرایانه صرف امروز کنار گذاشته شده و بر اساس مصرف‌گرایی اخلاقی و قواعد تعریف شده در این زمینه سعی بر تقویت جبهه تولید و رعایت مسائل زیست‌محیطی است.

قاسمیان سرمایه اصلی کشورها را نیروی انسانی برشمرد و افزود: امروز دیگر در کشورها سرمایه اصلی آب و خاک و یا تولید محصول بیشتر نیست بلکه در جهان امروز رقابت بر سر نیروی انسانی متخصصی است که در حوزه‌های مختلف از مهارت کافی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تولید باید مؤلفه‌های محیط زیست سالم مورد توجه قرار گیرد تا بخش عظیمی از سرمایه‌ها در این حوزه از بین نرود.

قاسمیان توجه به استقلال تولید و کاهش وابستگی‌ها را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: در جایگاه تولید باید به نحوی عمل کرد تا بیشترین سودآوری را برای تولیدکننده واقعی به دور از دلال‌بازی شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: ما امروز به یک آینده‌پژوهی درست در حوزه تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی با تکیه بر یک شبکه مدرن با فناوری‌های جدید نیاز داریم تا بتوانیم در آینده از سختی‌ها و مشکلات عبور کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اهمیت بهره‌گیری از ایده‌های نوین را در حوزه تولید یادآور شد و بیان کرد: اگر امروز سخن از هکتارها زمین در مسیر تولید است، زمانی این مساحت‌ها به متر مربع و حتی سانتیمتر تعدیل شده و قدر سرمایه‌های اصلی بیشتر فهمیده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206332

مهمترین اخبار ایران و جهان: