نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 15:12

دسیسه جدید غرب تخریب فرهنگ ایرانی/ شعرهای اصیل ترویج شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دسیسه جدید غرب تخریب فرهنگ ایرانی_اسلامی است، گفت: تنها راه مقابله با این حربه دشمن ترویج شعرهای اصیل فارسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی (ره) این شهر ضمن اشاره به اینکه ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان فارسی است، ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب همین موضوع زبان فارسی است و اهمیت آن را بارها از تریبون‌های مختلف یادآور شدند.

وی ضمن بیان اینکه از نگاه رهبر معظم انقلاب زبان فارسی در حال فرسایش است، افزود: می‌بایست مسئولان ذی ربط برای تقویت این زبان هوشیارانه عمل کرده و از تخریب آن جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمن طی سنوات اخیر کوشید تا با تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی اهداف شوم خود را پیاده سازی کند، ابراز داشت: می‌بایست برای جلوگیری از این پیشامد به ترویج شعر اصیل فارسی توجه بیشتری صورت گیرد.

مطیعی ضمن بیان اینکه غرب می‌خواهد تا فرهنگ خود را در ایران غالب کند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، تصریح کرد: این مهم می‌طلبد تا مسئولان و دستگاه‌های مربوط در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ضمن بیان اینکه توجه به زبان فارسی حتی در دوران امام راحل نیز به چشم می‌خورد، افزود: نمونه بارز آن را می‌توان در وصیت نامه ایشان دید و خواند که اوج اعتلای زبان فارسی را به خوبی به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هلال احمر، بحران کم آبی، مبارزه با فساد و اهمیت فساد ستیزی و قدردانی از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان در شناسایی مفسدان اقتصادی مهمترین مباحث مطرح شده از تریبون این هفته نماز جمعه سمنان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206232

مهمترین اخبار ایران و جهان: