نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 14:52

مرحله جدید مرمت مدرسه تاریخی «حجتیه» بروجرد آغاز شد

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مرحله جدید مرمت مدرسه تاریخی «حجتیه» شهرستان بروجرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تأمین اعتبار لازم، مرحله جدید مرمت مدرسه تاریخی «حجتیه» بروجرد آغاز شده است.

وی گفت: در این مرحله از عملیات مرمت مدرسه «حجتیه» بروجرد، اجرای طاق‌بنا، مرمت و بندکشی دیواره‌ها، اجرای بخشی از کف‌سازی و مرمت درب و پنجره‌های بنا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه برای این مرحله از عملیات مرمت مدرسه «حجتیه» بروجرد بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: حفاظت از بناهای تاریخی استان از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود و تلاش می‌کنیم در این راستا با جذب اعتبارات گام برداریم.

حسن‌پور، بیان کرد: این مدرسه تاریخی در دوران قاجار و به دستور مرحوم آیت الله حاج‌مولا اسدالله حجتی (ره) که یکی از فضلای بروجرد بود ساخته شده و یکی از عناصر تاریخی ارزشمند شهرستان بروجرد به شمار می‌رود که دارای شاخصه فرهنگی و تاریخی دیرینه‌ای‌است.

وی اضافه کرد: مدرسه «حجتیه» بروجرد در سال ۱۳۸۳ و به شماره ۱۱۲۶۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268376

مهمترین اخبار ایران و جهان: