نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 17:23

انتقاد استاندار کردستان از وزارتخانه‌ها: برخی وزارتخانه‌ها اعتبارات مصوب کردستان را نصف کرده‌اند

استاندار کردستان گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در کردستان نیاز به عزم ملی دارد و با اعتبارات استانی محقق نمی‌شود، اما متاسفانه برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مصوبات را عملیاتی نکرده و حتی به نصف کاهش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان  که با حضور معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مرزهای مربوط به ایلام، کرمانشاه و خوزستان بیش از 15 سال است که مسیر تردد زائرین اربعین هستند و زیرساخت‌ها در آنها کاملا تامین شده و مسئله جدی زیرساختی ندارند.

وی افزود: امروز مسئله مهم در این استان‌ها در سفرهای اربعین، تامین برخی امکانات مانند موکب و غیره است و دغدغه‌ای در مسائل زیرساختی ندارند، این در حالی است که ما در مرز باشماق در موضوع زیرساخت‌ها مشکل داریم زیرساخت‌های کردستان به شدت ضعف دارند و با فقر زیرساختی روبه رو هستیم.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد، زیرساخت‌های کردستان به برکت حضور زائرین اربعین حسینی ارتقا پیدا کند.

وی گفت: سال گذشته پیش‌بینی ما تردد 10 تا 15 هزار زائر بود اما آمار ورود و خروج زائرین از باشماق مریوان از مرز 50 هزار زائر گذشت و این تجربه به ما می‌فهماند که امسال حجم بیشتری از زائرین را در این مرز شاهد خواهیم بود.

زارعی‌کوشا انتخاب مرز باشماق به عنوان مرز تردد زائرین اربعین حسینی را برای کردستان پربرکت توصیف کرد و گفت: آمار گردشگران کردستان با افزایش چندین برابری نسبت به سال‌های گذشته، امسال از مرز یک میلیون نفر گذشت.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در کردستان نیاز به عزم ملی دارد و با اعتبارات استانی محقق نمی‌شود، اما متاسفانه برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مصوبات را عملیاتی نکرده و حتی به نصف کاهش داده‌اند.

استاندار کردستان گفت: 210 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های راهداری مصوب شده بود که باعث تاسف است که از مرکز اعلام کرده‌اند اداره‌کل راهداری استان حق هزینه و تعریف بیش از 110 میلیارد تومان ندارد.

وی در مورد مشکلاتی که در خصوص حمل و نقل زائرین به ویژه در آن سوی مرز وجود دارد هم گفت: اگر سوخت برای خودرو حمل و نقل زائرین تامین کنیم می‌توانیم بخشی از مشکلات در تردد آنها را حل و یا به حداقل برسانیم.

زارعی‌کوشا افزود: یکی از مصادیق وحدت بین شیعه و سنی، توفیق خدمت‌رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین است،که سال گذشته جلوه‌های زیبایی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263676

مهمترین اخبار ایران و جهان: