نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 09:05

گسترش همکاری‌های دوجانبه بانک توسعه آسیایی و قرقیزستان

نخست وزیر قرقیزستان با مدیر دفتر نمایندگی بانک توسعه آسیایی در این کشور دیدار و در مورد گسترش همکاری دو جانبه گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان با «کانوکپان لائوآرایا» مدیر دفتر نمایندگی بانک توسعه آسیایی در این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد همکاری دوجانبه برای سال‌های 2023-2027 و همچنین پیش نویس استراتژی مشارکت بانک توسعه آسیایی بحث و تبادل نظر کردند.

جباراف خاطرنشان کرد: برای دستیابی به همکاری موثر، پروژه‌های این بانک باید با جهت گیری‌های استراتژیک توسعه کشور تنظیم شود.

طرفین همچنین در مورد وضعیت فعلی پروژه‌ها در حوزه اجتماعی از جمله آموزش و بهداشت گفت‌و‌گو کردند.

خاطرنشان شد: طرح‌هایی در حوزه آموزشی با هدف ارتقای کیفیت آموزش مدارس از طریق به روزرسانی استانداردهای موضوعات آموزشی، بهبود تربیت معلم، تعمیر و تجهیز 53 مدرسه نوآور انجام می‌شود.

در پایان این دیدار طرفین آمادگی خود را برای انجام اقدامات موثر در اجرای پروژه‌های مورد علاقه اعلام کردند.

بانک توسعه آسیایی در سال 1966 تأسیس شد، وظیفه اصلی آن تحریک رشد اقتصاد در آسیا و خاوردور، اعطای وام به این مناطق و ارائه کمک‌های فنی است.

قرقیزستان از زمان پیوستن به این بانک 791.2 میلیون دلار وام از صندوق توسعه آسیایی، 256.1 میلیون دلار کمک بلاعوض تحت برنامه صندوق کاهش فقر ژاپن و 43.2 میلیون دلار در پروژه‌های کمک فنی دریافت کرده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1262576

مهمترین اخبار ایران و جهان: