نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 14:48

نرخ باسوادی ۹۸/۵ درصدی البرز در زیست بوم جدید نیازمند توسعه است

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: نرخ باسوادی ۹۸/۵ درصدی استان در زیست بوم جدید نیازمند توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت ظهر دوشنبه در همایش تبیین نخستین فراخوان بررسی رهیافت‌های نوین سواد آموزی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در سالن شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی ۹۸/۵ درصدی استان در زیست بوم جدید نیازمند توسعه است.

وی افزود: در دهه کرامت و درآستانه بزرگداشت سوم خرداد قرار داریم که این ایام معنوی، حماسی و ملی را گرامی داشته و امیدواریم بتوانیم رهرو حماسه سازان روز مقاومت در ایران اسلامی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش رخ داد که قابل مقایسه با قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیست.

وی یادآورشد: انقلاب اسلامی که بنای فرهنگی و ریشه در تمدن اسلامی دارد توانست زمینه رشد جامعه را بوجود آورد و اکنون در حوزه سواد آموزی در زیست بوم جدید نیاز به مشارکت اندیشمندان و علاقمندان در این راه داریم.

حجرگشت ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند؛ " همه ایران را مدرسه می‌کنیم " که با دستور امام خمینی (ره) سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل شد تا ریشه بی سوادی خشکانده شود.

وی افزود: این همایش نیز برای بسط سواد آموزی است که دانشگاه آزاد اسلامی همچون گذشته با آموزش و پرورش همراه شده است تا در مسیر زیست بوم جدید با توجه به تفاهم نامه‌هایی که منعقد شده، کمک کند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز به همراهی بیشتر در حوزه علمی و پژوهشی دارد تا بتواند با سرعت برای حل مشکلات تربیتی، فرهنگی و آموزشی اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: برای دست یابی به یافته‌های جدید در حوزه سواد آموزی البرز در زیست بوم جدید باید با تعامل و همفکری گام برداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230276

مهمترین اخبار ایران و جهان: