نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:45

تلاش برای ثبت جهانی روستای گلستانک در حوزه صنایع دستی

کرج- سرپرست اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از تلاش و پیگیری مستمر برای ثبت جهانی روستای گلستانک بعنوان روستای تولیدکننده صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد قدوسی صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنایع دستی و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت تسهیل در امور تولیدکنندگان و رونق کسب و کار در رشته صنایع دستی اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای میدانی و مستمر همکاران دفتر روستایی و شوراهای استانداری از روستاهای استان و احصاء مسائل و مشکلات روستاها در حوزه گردشگری و صنایع دستی در خصوص رفع مشکلات فعالین صنایع دستی و تکریم آنها اقداماتی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی و گردشگری برای روستای گلستانک از جمله تلاش برای ثبت جهانی روستا به عنوان روستای صنایع دستی پرداخت و گفت: در کنار این مهم نامگذاری خیابان‌هایی به نام فعالین و پیشکسوتان حوزه صنایع دستی در دست اقدام است‌.

سرپرست اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز بیان کرد: امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت حاکمیتی استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، موضوع صنایع دستی در سال ۱۴۰۲ متحول و تقویت شود.

گفتنی است در این جلسه نماینده اداره کل فنی و حرفه‌ای در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته برای انجام تحولات آموزشی متقاضیان آموزش صنایع دستی توضیحاتی ارائه و آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره‌ها و بازارچه‌های مختلف اعلام کرد.

بخش دیگری از این جلسه به سخنان نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی و گردشگری و عدم اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ اختصاص داشت. وی نیز همکاری بیشتر استانداری برای تحقق این مهم را راهگشا دانست.

در این جلسه نمایندگان فرمانداری‌های کرج و ساوجبلاغ آمادگی خود را برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در چارچوب یک برنامه منظم و زمانبندی شده اعلام کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141132

مهمترین اخبار ایران و جهان: