نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 21:42

«آوینوام ایمونا»؛ مجرمی که فرمانده گارد بن‌گویر خواهد شد

پایگاه خبری «میدل‌ایست آی» در گزارشی با اشاره به مطرح شدن نام «آوینوام ایمونا» برای فرماندهی گارد ملی «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها، فاش کرد که او جنایتکاری است که از ریختن خون فلسطینیان لذت می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیر هیور» یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان «صدای یهودی برای صلح عادلانه در خاورمیانه»، در یادداشتی که از سوی پایگاه خبری «میدل‌ایست آی» منتشر شده، مطالبی درباره گزینه مورد نظر «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای فرماندهی نهاد نظامی تازه‌تاسیس اشغالگران نوشت.

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» به نقل از میدل‌ایست آی نوشت: نگاهی گذرا به شخصیت و اعتقادات «آوینوام ایمونا» یکی از برجسته‌ترین نامزدهای بن‌گویر برای فرماندهی گارد ملی رژیم صهیونیستی که قرار است تأسیس شود، می‌تواند به ما کمک کند که شناخت و تصویری از دستورکار نظامی این  گارد به دست آوریم.

این عضو سازمان «صدای یهودی برای صلح عادلانه در خاورمیانه»، درباره ایمونا نوشت: او شخصی است که از کشتن فلسطینی‌ها لذت می‌برد و سربازان را به این کار تحریک می‌کند؛ ایمونا افسری است که قبلاً در یک واحد مخوف چتربازان ارتش اشغالگر خدمت می‌کرد.

او به قدری تفکرات ضدفلسطینی دارد که منابع خبری و فلسطینی‌ها می‌گویند این نیرو که گفته می‌شود بر علیه «شورش‌ها» یا «جنایت» در مناطق فلسطینی در داخل «اسرائیل» متمرکز است، برای هدف قرار دادن آن‌ها استفاده خواهد شد.

این گارد نظامی جدید که با مخالفت مقامات ارشد امنیتی تل‌آویو مواجه شده است، بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد شِکِل (حدود ۲۷۷ میلیون دلار) خواهد داشت و حدود ۲۰۰۰ نیروی نظامی را استخدام خواهد کرد که دارای اختیاراتی مشابه اختیارات افسران پلیس خواهند بود.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که بن‌گویر در حال حاضر بررسی نامزدهای احتمالی برای رهبری این گارد را آغاز کرده است؛ او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که نظرات شخص موردنظر با دستورکار این گارد همخوانی داشته باشد.

به نوشته روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، آوینوام ایمونا برجسته‌ترین نامزد، سرهنگ بازنشسته‌ای است که به تشویق سربازانش به کشتار، لذت بردن از کشتن فلسطینی‌ها، امتناع از کار با زنان و همچنین دیدگاه‌های مذهبی افراطی شهرت دارد.

از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌هایی که ایمونا در ارتش رژیم صهیونیستی برعهده داشته، عضویت در یگان بدنام ۱۰۱ چتربازان نخبه بوده و به فرماندهی آن هم رسیده است. یگان ۱۰۱ یکی از معروف‌ترین یگان‌های ارتش رژیم اشغالگر است که در سال ۱۹۵۳ تشکیل شد.

در این گزارش میدل‌ایست آی آمده است که خدمات ایمونا در واحد ۱۰۱ شامل نبردهای سنگین و سرکوب گسترده فلسطینیان در جریان انتفاضه دوم، تهاجم به لبنان در سال ۲۰۰۶ و جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ می‌شود. رسانه‌های عبری و عربی گزارش داده‌اند که ایمونا سربازان زیر دست خود را که خشونت کافی در نوار غزه به کار نمی‌بردند، مجازات می‌کرد. علاوه بر این، ویدئویی از او در زمان جنگ ۲۰۱۴ در غزه منتشر شده که نشان می دهد او خطاب به سربازان تحت امرش می‌گوید: «عرب بودن چندان جالب نیست».

اخیراً و در میانه تظاهرات بالغ بر ۱۰۰ هزار نفری صهیونیست‌ها که مقابل کنست تجمع کرده و علیه طرح تغییرات در سیستم قضایی شعار می‌دادند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «بن گویر» برای تشکیل گارد ملی تحت وزارت امنیت داخلی به توافق رسیده‌اند.

این موضوع که در نشست بعدی کابینه مورد موافقت قرار گرفت موجب واکنش‌هایی جدید در تل آویو و سرزمین‌های اشغالی شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است این گارد، بتج نتانیاهو به بن‌گویر بوده تا این وزیر افراط‌گرا بتواند با اختیارات بیشتری و بدون نیاز به تایید کابینه، سیاست‌های تهاجمی خود را علیه مخالفان صهیونیست و فلسطینیان اجرا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142076

مهمترین اخبار ایران و جهان: