نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 09:46

سفر سفیر عربستان در یمن به صنعا

سفیر عربستان در یمن گفت که با هدف تحکیم آتش‌بس، بحث درباره راه‌های پیشبرد فرآیند سیاسی جامع و پایدار و اعلام حمایت از توافق مبادله اسرا، همراه با هیأت عمانی به صنعا سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سفیر عربستان در یمن اعلام کرد که هدف سفرش به صنعا، دیدار با مقامات جنبش انصار الله و دولت نجات ملی با هدف تحکیم آتش‌بس و بحث در مورد راه‌های پیشبرد فرآیند سیاسی جامع و پایدار و اعلام حمایت از توافق مبادله اسرا بوده است.

بر اساس این گزارش، «محمد آل جابر» روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در خصوص این سفر نوشت: با حضور هیأتی از برادران عمانی با هدف برقراری آتش بس و توقف درگیری‌ها، حمایت از روند تبادل اسرا، جستجوی راه‌کارهای مذاکره بین طرف‌های یمنی و دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع و پایدار در یمن، به صنعا سفر می‌کنم.

وی افزود: دولت و مردم عربستان دهه‌هاست که در تاریک‌ترین شرایط و بحران‌های سیاسی و اقتصادی در کنار برادران یمنی ایستاده‌اند و تلاش‌های برادرانه از سال ۲۰۱۱ برای تحقق آرمان‌های مردم یمن برای رسیدن به خواسته‌های آنها در راستای بازگشت امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی به یمن همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که یک هیأت سعودی با همراهی هیأتی عمانی روز یکشنبه به عنوان بخشی از تلاش جدید برای احیای روند صلح در یمن، با مقامات جنبش انصارالله در صنعا گفتگو کرد.

به گزارش رسانه‌ها و با توجه به تصاویر منتشر شده، محمد آل جابر روز دوشنبه با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا دیدار کرد. برخی رسانه‌ها همچنین از دیدار آل جابر با سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصار الله خبر دادند، اما ریاض این دیدار را به صورت رسمی تأیید نکرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140576

مهمترین اخبار ایران و جهان: