نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 13:49

کمبود ۵۰ درصدی بازرس کار در گلستان/ ۷۲ درصد اشتغال واقعی بوده است

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به کمبود نیروی بازرس کار در استان، گفت: ۱۷ بازرس در گلستان داریم که نیاز استان ۳۴ بازرس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه مظفری ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در هفته کار و کارگر ۲۰۰ برنامه در گلستان برگزار می‌شود که شامل یادواره شهدای کارگری و مدافع حرم، نشست‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از کارگران آسیب دیده، مسابقات فرهنگی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی، برپایی میز خدمت در ۲۵۰ روستا، افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری، بازدید از واحدهای تولیدی، مسابقه مجازی قانون کار، دیدار با استاندار، نشست سه جانبه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و غیره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود نیروی بازرس کار در استان، گفت: ۱۷ بازرس در گلستان داریم که نیاز استان ۳۴ بازرس است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ حوادث ناشی از کار نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد کاهش یافته و رتبه استان در روابط کار از ۱۸ به چهار رسیده است.

خواجه مظفری ادامه داد: ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ نفر کارگر در ۴۶ هزار و ۶۶۹ کارگاه استان مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته ۹.۷ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۳۷.۷ درصد بوده در حالی که میانگین کشوری آن ۴۱ درصد است و این نشان می‌دهد که اشتغال ناقص استان بالا است.

وی گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل بوده که در مجموع ۳۷ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

خواجه مظفری از راستی‌آزمایی به صورت پیامکی، تلفنی و مراجعه حضوری خبرداد و گفت: از هزار و واحد تولیدی به صورت تصادفی بازدید و آمار نشان داد که ۷۲ درصد اشتغال استان واقعی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۲۵ هزار و ۳۸۰ شغل اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و اشتغال ناقص سبب کاهش تعهد استان شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161676

مهمترین اخبار ایران و جهان: