نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:44

بررسی ۹۵ درصد پرونده‌ها از طریق دادرسی های الکترونیکی

اردبیل-رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بیش از ۹۵ درصدپرونده‌ها از طریق برگزاری دادرسی های الکترونیکی انجام می‌شود که این امر توانسته است از بروز بسیاری مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر شنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر دادگستری استان در استفاده از فناوری‌های نوین اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصدپرونده‌ها از طریق برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی انجام می‌شود که این امر توانسته است از بروز بسیاری مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

وی یکی از مهمترین راهکارهای رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن را بهره مندی از فناوری‌های نوین دانست و گفت: سند تحول قضائی از اسناد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه استفاده از ظرفیت فن آوری‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند منجر به کسب رضایتمندی بیشتر عموم مردم شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان نقش آموزش در تقویت بنیه‌های علمی گفت: مسلماً بیان ضرورت‌های کارشناسی و آموزش‌های لازم به کارشناسان می‌تواند در تسریع به رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا در محاکم کمک کند.

حجت الاسلام کثیرلو با بیان رویکرد دستگاه قضائی و نیز اهداف و سیاست‌های آن افزود: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضائی و ایجاد و ارتباط مجموعه‌های ارتباط با دستگاه قضائی خدمت رسانی مؤثر و مطلوب به مردم تا حصول نتایج مورد قبول است و هر اندازه بتوانیم ارزش دینی را تقویت کنیم به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری می‌شود.

وی در پایان افزود: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی، استفاده از دفاتر خدمات الکترونیکی، مکاتبات سیستمی از دیگر اقدامات دادگستری استان در استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در ارائه خدمات قضائی به مردم است و کانون کارشناسان با دادگستری استان به منظور احصاء مشکلات و ارائه راهکارهای لازم از طریق ایجاد کمیته‌های مشترک ارتباط مستمر و مداوم داشته باشند تا مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176232

مهمترین اخبار ایران و جهان: