نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 14:09

تربیت دانشجوی متعهد، عالم و آگاه در دستور کار قرار گیرد

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه تربیت دانشجوی متعهد، عالم و آگاه باید در دستور کار قرار گیرد از دانشگاه به عنوان قدرت نهادینه شده هر کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر شنبه در همایش علمی غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس دانشگاه رازی با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سابق دانشگاه و مقامات کشوری و استانی، در تالار اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب دانشگاه‌ها نقش اساسی و مهمی داشته و مهمترین شعارهای انقلاب از دانشگاه‌ها سر داده شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دنبال رونق بخشیدن به دانشگاه‌ها بود، افزود: در همین راستا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها به نقش دانشگاه‌ها اشاره کرده و به تربیت بچه مسلمان در دانشگاه‌ها تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه علم را گنج و مغز این گنج را دانشگاه دانست و تصریح کرد: داشتن علم عاملی برای قدرتمند شدن است؛ اگر بخواهیم علم و آگاهی داشته باشیم و در عرصه قدرت وارد شویم باید متوجه باشیم دانشگاه‌ها مغز این علم و کسب قدرت هستند.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات کشور با پشتوانه فکری و علمی قابل حل خواهند بود، خاطرنشان کرد: این تفکر و آگاهی برای رفع مشکلات در بستر دانشگاه‌ها فراهم بوده اما باید توجه داشت که در این بستر باید دانشجویان متعهد و انقلابی تربیت کنیم.

وی ادامه داد: پیشبرد اهداف و راه گشایی مشکلات موجود زمانی رخ می‌دهد که فضای دانشگاه‌ها سالم سازی شده و دانشجوی متعهد، اخلاق مدار و توانمند تربیت شود.

امام جمعه کرمانشاه به تاکید بر اینکه دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند، عنوان کرد: امروز ایران کشوری قدرتمندی بوده که با کمک بصیرت و دانش به کشوری قدرتمند تبدیل شده و این مسیر قدرت با جدیت بیشتر باید دنبال شود.

آیت الله علما مطرح کرد: کاهش آگاهی و علم و بصیرت در جوانان و دانشجویان ما هدفی است که دشمن در پی آن بوده حال آنکه باید تلاش ما در جهت افزایش بیشتر این بصیرت و آگاهی در جوانان باشد.

وی در پایان اضافه کرد: ایستادگی در مقابل استعمار و استبداد تنها با وجود انسان آگاه و عالم امکان پذیر بوده و تربیت دانشجویان بصیر و آگاه از وظایف امروز ما خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175732

مهمترین اخبار ایران و جهان: