نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 15:25

جذب 2 هزار نفر از داوطلبان توانمند هلال احمر/ هلال احمر22هزار نیروی داوطلب دارد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت فوق العاده نیروهای داوطلب گفت: تامین کسری نیروهای کادر از بین داوطلبان با توجه به توانمندی‌های آنها انجام خواهد شد که در این میان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲ هزار نفر از امدادگران و نجاتگران که رده‌های مختلف آموزشی را طی کرده و تربیت شده‌اند جذب خواهند شد تا مشکلات موجود در حوزه کادر رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در حاشیه معارفه و تکریم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه بیش از ۴ هزار خدمت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای در قالب طرح نوروزی اظهار کرد: این تعداد عملیات 46درصد از عملیات‌های این جمعیت را در این ایام شامل می‌شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به انجام عملیات‌های جوی و اقلیمی هم در طرح نوروزی توسط نیروهای هلال اشاره کرد و افزود: در مجموع ۵۸ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز بهره‌مند شدند.

وی با اذعان به کمبود نیروی انسانی متخصص به عنوان کادر در جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر یک سرمایه انسانی فوق‌العاده به نام داوطلب دارند از این رو این کمبود نیرو نمی‌تواند یک معضل برای این جمعیت تلقی شود.

مرادی‌پور با تاکید بر تقویت نیروهای کادر جمعیت هلال احمر برای استفاده بهینه از ظرفیت فوق العاده نیروهای داوطلب گفت: تامین این نیروها از بین داوطلبان با توجه به توانمندی‌های آنها انجام خواهد شد که در این میان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲ هزار نفر از امدادگران و نجاتگران که رده‌های مختلف آموزشی را طی کرده و تربیت شده‌اند جذب خواهند شد تا مشکلات موجود در حوزه کادر رفع شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر تعداد نیروهای مشغول به کار در جمعیت هلال احمر را به صورت کادر ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این جمعیت ۲۲ هزار نیروی امدادگر متخصص هم دارد که در حال حاضر هم در شبکه امداد و نجات در قالب یک هزار و ۶۴۵ پایگاه خدمات ارائه می‌دهند.

وی به مطالب مطرح شده در مورد بازنشستگی نیروهای متخصص و کمبود نیروی متخصص در این جمعیت که بر اساس برآوردها حدود ۹ هزار نفر است، اشاره و تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، این کسری نیرو از میان داوطلبان جبران خواهد شد.

مرادی‌پور به اقدامات انجام شده در خوی با توزیع بیش از ۴۰ هزار دستگاه چادر اشاره و تاکید کرد: باید متوجه بود که حجم خسارات در خوی به این تعداد نبود و بر اساس برآوردها حدود ۲هزار تخریب وجود داشت ولی با توجه به موضوعات روانی ناشی از پس لرزه‌های موجود در این شهر هلال احمر با احساس مسئولیت وارد این موضوع شد و تلاش کرد برای حل این مشکل اقدام کند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138276

مهمترین اخبار ایران و جهان: