نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 16:06

«احمد سلیمانی» هنرمند سال انقلاب اسلامی استان قم شد

قم- «احمد سلیمانی» کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون طی مراسمی با حضور اهالی تئاتر و مسئولان فرهنگی شهر قم به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی استان قم در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور اهالی تئاتر و مسئولان فرهنگی شهر از احمد سلیمانی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی استان قم در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.

در مراسمی که شامگاه دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ توسط حوزه هنری قم در مجتمع آموزشی تربیتی هدایت برگزار شد، ابتداء پیام مدیران و پیشکسوتان تئاتر از جمله؛ کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی، حسین پارسایی کارگردان شناخته شده، سید حسین فدایی حسین و … درباره احمد سلیمانی پخش شد.

در ادامه محمدرضا آزاد پیکشوت تئاتر قم و مدرس دانشگاه در سخنانی از احمد سلیمانی به عنوان یک نعمت برای تئاتر قم و کشور نام برد و تلاش بی وقفه‌ی او برای ارتقا جریان و رویداد بچه‌های مسجد که قم را با ثبت ۱۳۰ گروه فعال تبدیل منطقه برتر بچه‌های مسجد نموده است و تولید و کارگردانی آثار نمایشی؛ همچون مجاوران و قهرمان با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی او را تبدیل به بهترن گزینه برای هنرمند سال انقلاب اسلامی نموده است.

وی خاطر نشان کرد که احمد سلیمانی علاوه بر هنرمندی موفق یک مدیر است که باشگاه تئاتر تجربه نمونه‌ای از مدیریت او در عرصه تئاتر است. همچنین یکی از اعضای تئاتر تجربه متنی را نمایندگی از هنرجویان و اعضای این باشگاه درباره احمد سلیمانی و تلاش‌های او برای شکل‌گیری و رشد این باشگاه قرائت نمود.

بر اساس این گزارش، احمد سلیمانی‌فر با مدرک کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و دیپلم بازیگری از هنرستان سوره، مسئولیت هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم را بر عهده دارد و در عرصه‌های بازیگری و کارگردانی کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده است.

مدیر انجمن نمایش استان قم، عضو شورای نظارت بر تئاتر استان، دبیر جشنواره استانی تئاتر بسیج، دبیر اجرایی جشنواره بسیج، مسئول انجمن تئاتر بسیج، تدریس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر از جمله سوابق این هنرمند است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157876

مهمترین اخبار ایران و جهان: