نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 17:46

برای رفع شکاف میان توان نظامی ایروان و باکو برنامه‌هایی داریم

نخست وزیر ارمنستان امروز در سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد: برای رفع شکاف میان توان نظامی ایروان و باکو برنامه‌های عمده‌ای داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری نیوز آرمنیا، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز سه شنبه در سخنانی در پارلمان این کشور از انجام اصلاحاتی در ارتش ایروان خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر ارمنستان در این سخنان اعلام کرد که در تلاش برای تقویت بنیه ارتش این کشور و به رسمیت شناختن مرزهای جمهوری آذربایجان تنها بر اساس توافقات قبلی است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان پارلمان در خصوص تلاش برای ایجاد تعادل میان شکاف موجود بین ارتش این کشور و ارتش جمهوری آذربایجان گفت: ما برنامه‌ های عمده‌ ای برای احیای این شکاف داریم. اما معتقدم نباید این موضوع را به صورت علنی مطرح کنیم. من آماده‌ ام تا پشت درهای بسته این موضوعات را نه تنها با هم تیمی‌ های سیاسی، بلکه با مخالفان پارلمانی نیز در میان بگذارم.

«نیکول پاشینیان» در ادامه اضافه کرد: در آینده نزدیک، جهت ایجاد مرکز کاملا جدید خدمت سربازی داوطلبانه زنان هم اقدام می‌ کنیم. ما برنامه های بزرگی برای بازگرداندن این شکاف (در توازن میان توان نظامی ایروان و باکو) داریم. اما معتقدم که نباید این موضوع را به صورت علنی مطرح کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158076

مهمترین اخبار ایران و جهان: