نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 22:42

هنر در خدمت مفاهیم دینی ماندگار می‌شود

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنر هر جا که در خدمت مفاهیم و معارف دینی و انقلابی بوده ماندگار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسین بلاغی در آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی خوشنویسی غدیر گفت: هنر هر جا که در خدمت مفاهیم و معارف دینی و انقلابی بوده ماندگار شده است.

وی در این آئین خاطرنشان کرد: براساس اندیشه متعالی و کلام اندیشمندانه مقام معظم رهبری، هرگاه امتزاج هنر و تعهد شکل گرفته، هنر ذات تعالی بخش خود را به منصه ظهور رسانده است.

وی افزود: خوشبختانه در دهه‌های اخیر هنرهای مختلف ما همچون شعر، فیلم و خوشنویسی در خدمت مفاهیم دینی و انقلابی بوده اند و هنرمندان ما به خلق آثاری تأثیرگذار و ماندگار در زمینه‌های مختلف پرداخته اند.

بلاغی، تبریز را خاستگاه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: از دامن تبریز هنرمندان متعدد و شاخصی در عرصه خوشنویسی برخاسته اند که هر کدام نام و آوازه‌ای جهانی دارند و هنر خوشنویسی با مردم این دیار عجین است.

وی جشنواره ملی خوشنویسی غدیر را شناسه مهمی برای تبریز عنوان کرد و گفت: امسال پس از یک وقفه چند ساله، دهمین دوره این جشنواره ارزشمند با حضور خوشنویسان کشوری و استانی و با همراهی تمام نهادهای فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد تا جشنواره ملی خوشنویسی غدیر یک رویداد شایسته در حوزه آموزه‌های علوی را رقم بزند و برگ زرین دیگری بر دفتر فرهنگ و هنر استان بیافزاید.

در ادامه یونس نصیری رئیس انجمن خوشنویسان استان نیز گزارشی از روند فعالیت انجمن خوشنویسان ارائه کرد و گفت: خوشنویسی هنری است که اساس و بنیان آن بر آموزه‌های دینی و آئینی نهاده شده و ابتذال در این هنر راه ندارد.

وی افزود: دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در چهار رشته اصلی شامل نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ برگزار می‌شود.

در پایان این آئین از پوستر دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146376

مهمترین اخبار ایران و جهان: