نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 20:19

شرایط مناسب برای تربیت تکنسین فنی در استان بوشهر فراهم است

بوشهر- سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر گفت: تربیت تکنسین و کارشناس مهارتی مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان بهمیاری عصر پنجشنبه در نشست با فرمانده پایگاه دریایی بوشهر اظهار داشت: تربیت تکنسین و کارشناس مهارتی مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است.

وی ضمن اشاره به مزیت تفکیک جنسیتی دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان با سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در شهرهای بوشهر و کنگان به تفکیک جنسیت دانشجو دارد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر بیان کرد: در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه ای استان بوشهر ۳۶ رشته درسی فعال داریم که از این تعداد ۲۲ رشته کاردانی و ۱۴ رشته مربوط به دوره‌های کارشناسی است.

بهمیاری تصریح کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه ای در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها تعریف شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر در خصوص اضافه شدن کد رشته‌های جدید به سبد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های پیش روی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر توسعه رشته‌های دریایی و دریامحور است که در این راستا تفاهم نامه‌ای با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است و در آینده نزدیک به امضا طرفین خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه رشته‌های دریایی و دریامحور، دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر درخواست اخذ مجوز رشته تعمیر موتورهای دریایی در مقطع کاردانی را به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اعلام نموده است و در سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188676

مهمترین اخبار ایران و جهان: