نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 14:55

توزیع ۷۳ هزار بسته معیشتی کمک مومنانه در نهاوند

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: بیش از ۷۳ هزار بسته معیشتی توسط سپاه نهاوند در قالب بیست رزمایش کمک‌های مومنانه با عنوان مردم یاری و خدمت گزاری بی منت به قشر محروم شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مختاری در آئین بیستمین رزمایش کمک مومنانه در سپاه ناحیه شهرستان نهاوند اظهار کرد: در مرحله بیستم ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش دو میلیارد تومان از طرف سپاه تهیه و در شب‌های احیا توسط پایگاه‌های مقاومت تقسیم خواهد شد.

مختاری افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با آغاز رزمایش جهادگران (یکم تا بیستم فروردین) بیش از ۷۰ گروه جهادی بسیج در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت رسانی در نقاط محروم شهرستان بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۴۴۷ بسته مومنانه (که ۲ هزار و ۱۰۰ بسته آن متعلق به رزمایش بیستم بوده و ۲ هزار و ۳۴۷ بسته توسط گروهای جهادی تهیه و توزیع شده)، ۷۲۴ دست لباس و کفش و در عرصه‌های عمرانی نیز دیوار کشی، گازکشی منازل محروم، ساخت آشپزخانه و ترمیم منزل محرومین اقدامات صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: در این رزمایش ۲۰ روزه جهادگران ۱ هزار و ۵۰۳ کیلوگرم گوشت گرم و تعداد ۱۵ رأس گوسفند ذبح گردید و در نقاط محروم و حاشیه نشین شهرستان توسط گروه‌های جهادی تهیه و توزیع شد.

مختاری گفت: در این رزمایش ۲۰ روزه در قالب تسویه حساب و کمک‌های نقدی در ایام نوروز مبلغ ۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و۹۰۰ هزار ریال و همچنین تعداد ۱۴۱ عدد کارت هدیه جمعاً به ارزش ۲۸۲ میلیون ریال بین قشر محروم توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: همچنین در اجرای ازدواج آسان تعداد ۸ سری جهیزیه و ۳ سری سیسمونی و همچنین تعداد بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم، ۲ هزار و۳۸۰ قرص نان و کاشت تعداد ۱۰۴۰ نهال در شهرستان نهاوند در رزمایش جهادگران انجام شد.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی پزشکی (ویزیت رایگان، دارو رایگان و…) در نقاط مختلف شهرستان برگزار شد و بیش از ۱۰۰۰ نفر رایگان ویزیت شدند و همچنین از آغاز ماه مبارک رمضان افطاری ساده در مساجد شهرستان توسط گروه‌های جهادی از روزه داران پذیرایی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: رزمایش‌ها و کمک‌های مومنانه بسیج در شهرستان ادامه خواهد داشت و از همه خیرین شهرستان که در این مأموریت سپاه و بسیج در این مدت یاری نموده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم و به پشتیبانی شما نیازمندیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142932

مهمترین اخبار ایران و جهان: