نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:02

توافق با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت اردوگاه بین المللی

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از توافق با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت اردوگاه بین المللی در استان با توجه به ظرفیت های آموزشی و تربیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدطیب صحرایی در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: شعار سال یک هدف گذاری کلان برای پیشرفت کشور است و دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف استان باید به برنامه ریزی و هدف گذاری برای کمک به رونق تولید و کنترل تورم در حوزه خود بپردازند و آن را عملیاتی کنند.

وی موفقیت در طرح مولدسازی اموال مازاد را یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استانی دانست و گفت: موضوع مولدسازی برای دولت از یک اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر مشخص شود مدیری در زمینه اجرای این طرح و فروش اموال مازاد کوتاهی کرده این کار ترک فعل محسوب می‌شود.

صحرایی در ادامه از ساخت یک اردوگاه فرهنگی بزرگ در استان خبر داد و گفت: با توجه به همجواری کرمانشاه با کشور عراق و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های مختلف و همچنین مرکزیت جغرافیایی استان در غرب کشور، در سفر اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای ساخت یک اردوگاه ملی و بین المللی در کرمانشاه به توافق رسیدیم.

وی یادآوری کرد: آموزش و پرورش ۶ اردوگاه در استان دارد که تنها یکی از آنها فعال است و این مجموعه می‌تواند با فروش این اموال مازاد هزینه‌های ساخت یک اردوگاه بزرگ را فراهم کند.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از معیارهای ارزیابی توانمندی مدیران را میزان موفقیت در دریافت بودجه از بند و تبصره‌های ملی معرفی کرد و گفت: جدول این بندها و تبصره‌ها به تفکیک دستگاه‌های مرتبط توسط برنامه و بودجه تهیه شده است و مدیران باید برای دریافت این بودجه‌ها تلاش کنند و به صورت ماهانه عملکرد خود را به شکل مستند و مکتوب ارائه دهند.

صحرایی حضور مسئولان و وزرا در استان را یک فرصت برای پیگیری مطالبات و برنامه‌های استان دانست و گفت: مدیران دستگاه‌ها موظف هستند ۱۰ روز کاری پیش از سفر وزیر و یا مدیر مربوطه، دفاتر مرتبط در استانداری را مطلع کنند تا برای استفاده بهتر از ظرفیت وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن، برنامه ریزی و اولویت بندی شود.

در این نشست مقرر شد هر دستگاه پیشنهاد و راهکار خود پیرامون موضوع چگونگی افزایش تولید استان و کاهش تورم و تحقق شعار سال تا چهارشنبه اعلام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179776

مهمترین اخبار ایران و جهان: