نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 20:59

تعداد ۴۲ روستای کرمانشاه قابلیت تبدیل شدن به روستای سالم را دارند

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد ۴۲ روستای کرمانشاه قابلیت تبدیل شدن به روستای سالم را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکیبا بعد از ظهر چهارشنبه در جشنواره روستای سالم در روستای چشمه پهن رشید گیلانغرب، اظهار کرد: برگزاری جشنواره روستای سالم ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و ارتقا بهداشت و سلامت در روستاها است.

وی افزود: این جشنواره تاکنون در پنج روستای استان کرمانشاه برگزار شده و روستای چشمه پهن رشید ششمین روستای سالم استان است که موفق به اجرای این طرح شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد ۴۲ روستای استان کرمانشاه برای اجرای طرح روستای سالم در نظر گرفته شده که این طرح در بسیاری از آنها در حال انجام است و به خوبی پیش می‌رود.

شکیبا بیان کرد: مزیت اجرای این طرح مشارکت و همراهی خود مردم با محوریت فرماندار و مسئولین و نهادهای مرتبط است و دانشگاه علوم پزشکی نیز همراهی لازم را تا اجرای کامل طرح در هر روستا خواهد داشت.

وی ادامه داد: در واقع روستای سالم یک شهر کوچک با استانداردهای صد در صد بهداشتی است و زمانیکه مردم از محل زندگی خود راضی باشند، دیگر تمایل به مهاجرت به شهرها را ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170632

مهمترین اخبار ایران و جهان: