نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 22:55

کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی البرز به یاری آموزش و پرورش بیاید

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: اعضای کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی البرز به یاری آموزش و پرورش استان با هدف کاهش مسائل این عرصه مهم بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت عصر چهارشنبه در همایش خادمیاران و یاوران رضوی کانون تخصصی تعلیم و تربیت البرز که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده در کرج برگزار شد، اظهار کرد: اعضای کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی البرز به یاری آموزش و پرورش استان با هدف کاهش مسائل این عرصه مهم بیاید.

وی افزود: خیلی از کارها فارغ از سیستم اداری و اجرایی انجام می‌شود همانند حضور خیرین در عرصه مقدس مدرسه سازی که حتی از دولت پیشی گرفته‌اند.

وی بیان کرد: از خادمیاران و یاوران رضوی کانون تخصصی تعلیم و تربیت در استان البرز انتظار می‌رود با انسجام و برنامه ریزی همانند خیرین به آموزش و پرورش کمک کنند تا بخشی از مشکلات این عرصه با نگاه کریمانه، جهادی و خیری حل شود.

وی یادآور شد: اعتبارات دولتی هر قدر زیاد باشد اما تا نگاه جهادی و خیری در مجموعه‌ای نباشد، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

حجرگشت تصریح کرد: امیدواریم در سایه تعامل و مشارکت فرهنگیان و به برکت حضرت امام رضا (ع) شاهد اقدامات مفید به ویژه به دانش آموزان و اولیا در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر البرز در قالب فعالیت‌های کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی استان باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش‌آموز دارد و متراکم‌ترین کلاس‌های درس را در کشور دارد، عنوان کرد: به دلیل مهاجرت و سایر مسائل روز به روز بر تراکم کلاسی دانش آموزی در البرز افزوده می‌شود.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات آموزش و پرورش البرز را تشکیل می‌دهد که می‌بایست با انجام و تقویت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی برای کاهش آن گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: گروه ۳۸ نفری جهاد علمی با محوریت کنکور در مناطق کم برخوردار استان فعالیت دارد اما آموزش و پرورش استان نیازمند نگاه کریمانه فرهنگیان در حوزه تربیتی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: اقدامات حمایتی این کانون می‌بایست برای سال تحصیلی و تابستان برنامه‌ریزی شود، چراکه دانش آموزان و اولیا نیاز به خدمات کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی در استان دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170776

مهمترین اخبار ایران و جهان: