نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 09:30

دانش‌آموزان سفیران خانواده‌ در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان سفیرانی مهم برای خانواده‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود محمودی در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش دانش آموزان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی برق و اصلاح الگوی مصرف در سطح خانواده‌ها، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع برق و برچسب انرژی (فواید و نحوه صحیح استفاده)، تشریح مفاهیم مرتبط با مدیریت مصرف و تبیین رابطه آن با راهبرد‌ها و اهداف ملی، ارائه راه‌کارهای مدیریت مصرف با هدف کاهش تلفات، کاهش اوج مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی به دانش آموزان، از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق  بین دانش آموزان است.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند به عنوان سفیرانی مهم برای خانواده‌ها در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: کمبود منابع انرژی باید به دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی تبیین شود تا بتوان نسلی آگاه در این زمینه تربیت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برق از صنایع مهم و زیربنایی کشور است و هر گونه خلل در تامین برق می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در پی داشته باشد.

نوازنی  بیان کرد: آموزش و پرورش دارای ظرفیت بالایی در ترویج مصرف بهینه است و می‌توان از توانایی‌های گفتاری معلمان در این زمینه بهره برد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1168876

مهمترین اخبار ایران و جهان: