نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 13:10

کاهش 42 درصدی جان باختگان در تصادفات جاده‌ای اصفهان/ فوت 22 نفر در تصادفات جاده‌ای استان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از کاهش 42 درصدی تعداد جان باختگان در تصادفات جاده‌ای این استان طی مدت شروع طرح نورزی تا به امروز خبر داد.

 اصغر زارع  رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز هزار و ۶۸۶ فقره تصادف در راه‌های برونشهری استان اصفهان رخ داده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ فقره تصادف فوتی بودند که ۲۲ نفر در این تصادفات جان باختند که از نظر تعداد جان باختگان در تصادفات در مقایسه به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۲ درصدی مواجه هستیم.

زارع بیان کرد: در این مدت ۲۲۹ فقره تصادف جرحی رخ داد که ۴۳۰ نفر در این تصادفات مجروح شدند و هزار و ۴۳۷ فقره تصادف نیز خسارتی بودند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: پر تصادف‌ترین محور استان در این ایام محور نایین _ اردستان و بالعکس بود که بیشترین تصادفات فوتی و جرحی در این محور رخ داده است.

وی ادامه داد: خستگی و خواب آلودگی دومین علت حوادث رانندگی در جاده‌های استان اصفهان به شمار می‌آید، ۴۱ درصد از تصادفات فوتی و جرحی استان مربوط به واژگونی خودروها که علت بیشتر آن‌ها ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

زارع از صدور ۱۱۹ هزار و ۱۹۰ برگ جریمه برای رانندگان متخلف در جاده‌های استان طی مدت ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبر داد و عنوان کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بوده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان سختگیری‌های پلیس با تخلفات رانندگان را به نفع خود آنان دانست و خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی بدون حادثه رعایت قوانین و مقررات است و به رانندگان توصیه می‌کنیم در این ایام بجای اینکه برای زود رسیدن به مقصد از سرعت و سبقت غیرمجاز استفاده کنند با رعایت سرعت مطمئنه و در کمال صبر و حوصله و با آرامش کافی به رانندگی پرداخته و از سفر خود لذت ببرند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1117776

مهمترین اخبار ایران و جهان: