نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 20:30

کاهش ۱۹ درصدی جرائم خشن در قزوین

قزوین- دادستان قزوین از برخورد قاطع با جرائم خشن خبر داد و گفت: جرائم خشن در قزوین ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رجبی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اقبالیه اظهار کرد: علی رغم همه ی تلاش‌های دشمنان قسم خورده این نظام مقدس و با همه ی عداوت‌ها و کوشش‌های انجام شده در سطح بین الملل ان شاءالله پرچم این کشور وانقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت حجت و امام زمان (عج) خواهیم سپرد.

وی افزود: اشخاصی با اعتبار نظام اسلامی کسب آبرو کردند و صاحب ثروت و مکنت شدند ولی به آرمان‌های این نظام خیانت و با دشمنان همراهی کردند، ولی این افراد بدانند که نظام جمهوری اسلامی مظلوم اما مقتدر است و قطعاً با این گونه افراد در موقع مناسب برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول گفت: در اغتشاشات اخیر با درایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با جانفشانی سربازان این نظام در سپاه پاسداران و فراجا و همچنین با حضور مردم شریف همیشه در صحنه ایران اسلامی از اغتشاشات عبور کردیم و قدرت نظام اسلامی در مقابله با جنگ ترکیبی به رخ دشمنان کشیده شد.

دادستان مرکز استان در بخش دوم سخنان چنین بیان داشت: درخصوص سیاست دادگستری کل استان حسب منویات رئیس کل دادگستری استان جناب آقای شعبانی در سال جدید مبارزه با جرائم خشن و کاهش آمار جمعیت کیفری زندان مورد نظر است بطوری که در سال گذشته بیش از ۲۶ درصد کاهش آمارکیفری تحقق یافت و همچنین با ایجاد و ارتقاء واحدهای مشاور در کلانتری‌ها و به همت افسران دوائر قضایی شاهد افزایش ۲۲۰ درصدی صلح و سازش بودیم.

دادستان قزوین ضمن اشاره به برخورد با مرتکبین جرایم خشن افزود: هر چند با تدابیر اندیشه شده در حوزه جرائم خشن شاهد کاهش ۱۹ درصدی جرایم در این حوزه بوده‌ایم منتهی افراد خاطی ومجرمان بدانند که ما با مرتکبین جرایم خشن قاطعانه و سختگیرانه برخورد خواهیم کرد.

رجبی افزود: در خصوص احقاق حقوق عامه در سال گذشته بیش از هزار مورد بازدید از مراکز مختلف داشتیم و با برنامه ریزی های انجام شده ۱۱۰ طرح تدوین و به مرحله اجرا رسید.

رجبی اظهار داشت: در بحث مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۱۲۱ بازدید توسط ریاست دادگستری و دادستان‌های شهرستانهای استان داشتیم و معتقدیم که با راه اندازی اشتغال کلیه جرایم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در همین راستا و با تلاش‌های انجام شده تعداد ۶۰۰۰ کارگر در بخش‌های مختلف صنعت مشغول به کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: خادمین و فرزندان شما در مجموعه قضایی با همه ی توان علی رغم نقدها و اطاله دادرسی ممکن؛ مصمم در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اسناد بالا دستی هستند و امسال در خصوص کاهش اطاله دادرسی گام‌های اساسی را خواهند برداشت که نمونه‌ای از آن افتتاح مجتمع اقبالیه در هفته‌ی قوه قضاییه خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190832

مهمترین اخبار ایران و جهان: