نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 12:23

غیرت دینی پایه و اساس انقلاب اسلامی و موتور محرکه پیشرفت کشور است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: غیرت دینی پایه و اساس انقلاب اسلامی است و همانند موتور محرک عمل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح شنبه در ابتدای درس خارج ۱۶ اردیبهشت با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) اظهار داشت: چهل شبانه روز بر مؤمن نمی‌گذرد جز اینکه خداوند حادثه‌ای برای او ایجاد می‌کند تا تذکر به مؤمنین داده شود و این نشان از لطف خداوند به مؤمنین است که به او یادآوری می‌کند از مسیر حق خارج نشود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شیطان دست بردار از انسان‌ها نیست و میدان دنیا میدان امتحان است و همه گرفتاری‌های دنیا به معنی عذاب نیستند.

وی ادامه داد: انسان مؤمن تمام سختی‌ها و گرفتاری‌ها را تحمل می‌کند ولی خودش را از بین نمی‌برد، سختی هایی که مؤمنان باید نگران باشند عذاب قبر و برزخ، آخرت وجهنم است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: مؤمنان در گرفتاری‌ها نباید ناامید شوند و در گشایش‌ها نیز نباید مغرور شوند و همه این موارد جزو امتحانات الهی است. باید در برابر نعمت‌های خداوند شاکر و در مقابل امتحانات الهی صبور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت شهادت حمید رضا الداغی و با اشاره به اهمیت غیرت دینی بیان کرد: غیرت دینی نقش مهمی در پیشرفت کشور و حرکت ملت به سمت قله‌های بلند داشته و امروز دشمن با ترویج منکر و تخریب معروف به دنبال زیر سوال بردن غیرت است که باید هوشیار بود.

وی خاطر نشان کرد: غیرت دینی پایه و اساس انقلاب اسلامی است و همچون موتور محرکه عمل می‌کند و نباید گذاشت دشمن با شعارهای توخالی و فریبنده این مهم را زیر سوال ببرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191632

مهمترین اخبار ایران و جهان: