نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:55

۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون نهایی پایه دوازدهم در کرمانشاه شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه نمره آزمون پایه دوازدهم در کنکور بسیار اثرگذار است، گفت: ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر امسال در آزمون نهایی و سراسری پایه دوازدهم در استان شرکت می کنند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امسال ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر مقطع متوسطه پایه دوازدهم در استان کرمانشاه در آزمون سراسری ۱۴۰۲ شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: کنکور امسال متفاوت از سال‌های گذشته طی دو مرحله برگزار می‌شود، یک مرحله از آن در دی‌ماه برگزار شده و مرحله بعد در تیرماه برگزار خواهد شد که ۴۰ درصد سهم کنکور به سوابق تحصیلی یا همان معدل امتحانات نهایی تأثیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان پایه دوازدهم بیشتر به صورت مفهومی درس بخوانند و صرفا تست زدن نیست.

وی تصریح کرد:  از همین الان به لحاظ فضا، تجهیزت، نیروهای انسانی، حوزه‌ها و... تمهیدات مقدمات می‌کنیم تا امتحانات نهایی را به بهترین شکل در حد استاندارد برگزار کنیم.

محمدی از خانواده‌ها خواست شرایط مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند، افزود: امتحانات دانش‌آموزان از اول خردادماه شروع می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی سراسر کشور در استان کرمانشاه گفت: تابستان امسال کرمانشاه میزبان ۴ هزار دانش‌آموز قرآنی در رشته‌های قرائت، ترتیل، احکام و انشا خواهد بود

محمدی، از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: داوطلبان برای ویرایش اطلاعات و پرداخت هزینه برای شرکت در آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان از ۲۶ تا ۲۸ فروردین‌ماه می‌توانند به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند؛ آزمون پایه هفتم استعدادهای درخشان یکم تیرماه و آزمون پایه دهم دوم تیرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان، با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت‌ماه، گفت: به منظور تکریم مقام و شأن معلم مراسمی با شکوه برای این قشر فرهیخته برگزار خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150376

مهمترین اخبار ایران و جهان: