نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 23:08

ایجاد صنعت پتروشیمی در مازندران توجیه خوبی دارد/لزوم حمایت وزارت نفت از حوزه پتروشیمی

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ایجاد صنعت پتروشیمی در استان با توجه به ظرفیت نفتی دریای خزر توجیه خوبی دارد اما محیط زیست اینجا یک بام و دو هوا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با علی زمانی دبیر شورای عالی فرهنگی وزارت نفت، اظهار کرد: مدیریت شبکه فرهنگی در این مجموعه بسیار عظیم وزارت نفت بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ مجموعه‌ای نباید مسائل فرهنگی را مساله حاشیه‌ای بدانیم، افزود: اولویت نخست و اصل فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه زیربنای رویکرد خشونت در اغتشاشات برای ما ملموس بود که وارفتگی فرهنگی بوده است، اضافه کرد: با رها کردن مسائل فرهنگی ضربه بزرگی می‌خوریم، مقصر، عواملی هستند که این بُعد را رها کردند.

محمدی لائینی با هشدار اینکه متاسفانه مدیران ما ضعف فرهنگی دارند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسوولان بی‌اراده هستند و جرات اقدام ندارند و در مقابل هر چیزی که داد دشمن را درمی‌آورد کاملا منفعل عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید سهم‌مان را از ایجاد انحراف در جامعه مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه مساله فرهنگی در نظام فرهنگی ما حاشیه‌ای شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: ایجاد صنعت پتروشیمی در مازندران با توجه به ظرفیت نفتی دریای خزر توجیه خوبی دارد اما محیط زیست اینجا یک بام و دو هوا است.

محمدی لائینی بیان کرد: با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، باید راهکار ارائه دهیم تعطیل کردن هنر نیست، اگر توانستیم برای مهار تورم و رشد راهکاری ارائه کنیم بدون رکود در کاهش هنر است.

وی خواستار حمایت دبیر شورای عالی فرهنگی وزارت نفت در بحث پتروشیمی در مازندران شد و گفت: اگر توانستیم صنعت پتروشیمی را ایجاد کرده و در کنارش محیط زیست را حفظ کنیم هنر است، محیط زیست تک بعدی نگاه می‌کند و به رشد کشور کاری ندارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1149276

مهمترین اخبار ایران و جهان: