نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 17:07

خسارت سیل به ۶۰۰ هکتار باغ در گرمی/برآورد خسارت در حال بررسی است

اردبیل-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: سیل و تگرگ به ۶۰۰ هکتار از باغات شهرستان گرمی خسارت وارد کرد که برآورد میزان دقیق خسارت در حال بررسی است.

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت خسارات سیل و تگرگ با بیان اینکه امسال زراعت و باغ‌های استان اردبیل در اثر حوادث طبیعی متحمل خسارت سنگینی شدند، اظهار کرد: دو نهاد جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی مسئول برآورد خسارت سیل و تگرگ در شهرستان‌های گرمی و انگوت هستند که برآورد میزان دقیق خسارت در حال بررسی است و پس از نهایی شدن جبران خسارت‌ها پیگیری خواهد شد.

وی به خسارت ۶۰۰ هکتاری سیل به باغات گرمی اشاره کرد و افزود: مدیریت بحران قبل از بروز حوادث به تمام دستگاه‌های اجرایی دستگاه‌های مربوطه توصیه کرده بود آمادگی لازم را در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از تندباد و سیل داشته باشند که خوشبختانه دستگاه‌های خدمات‌رسان از همان ساعات وقوع سیل در منطقه حاضر شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه «زیوه» و «قره آغاج» متحمل بیشترین خسارت سیل شدند، ادامه داد: در اثر جاری شدن سیل راه‌های ارتباطی چندین روستا در این مناطق مسدود شده و بیش از ۴۰۰ رأس از احشام سبک و سنگین روستاییان نیز تلف شد.

خدمتی با اشاره به فوت یک نفر در اثر این حادثه، گفت: وقوع سیل باعث بروز خسارت به مزارع کشاورزی و سرازیر شدن گل و لای به برخی خانه‌ها شده که با همکاری روستاییان نسبت به بازگشایی راه‌ها و پاکسازی منازل روستاییان اقدام شده و تلاش برای پاکسازی روستاها نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعی برق و آب و گاز در برخی روستاها و بخش‌ها داشتیم که به همت دستگاه‌های اجرایی تمامی این مشکلات رفع شد که برای مصارف عمومی تانکر آب جایگذاری شده و ماشین‌های آتش نشانی نیز برای رفع مصارف شست و شو در سطح شهرها مستقر شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1165576

مهمترین اخبار ایران و جهان: