نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:15

دانشگاه فرهنگیان سیستان برای رشد و ترقی نیاز به پشتیبانی همگانی دارد

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه فرهنگیان سیستان به دلیل تازه تاسیس بودنش و شرایط فعلی آن، امروز نیاز به تلاش و همت همه ای مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، علی نورا  به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل اظهار کرد: یک کشور هرچقدر هم دارای پول و ثروت باشد اگر نیروی انسانی اندیشه ورز نداشته باشد به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. در آموزش و پرورش است که نیروی انسانی تولید، پرورش و پردازش می شود.

وی ادامه داد: در نتیجه نمی توان به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد معمولی در ردیف سایر نهادها و سازمان های دیگر نگاه کنیم؛ درواقع آموزش و پرورش مسئله اش مسئله ویژه است.

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: معلمان پایه ریزان تمدن نوین و جهادگران در میدان کارزار با جهل و بی سوادی هستند و در راستای رسالت خود برای جامعه و نسل جوان آن هویت سازی فرهنگی می کنند اما متأسفانه هنوز جایگاه و منزلت معلم به صورت واقعی در جامعه تبیین نشده و در اذهان عمومی شکل نگرفته است که این کار فقط با صحبت کردن امکان پذیر نیست بلکه نیازمند برنامه ریزی دقیق و همه جانبه است.

این فعال دانشجویی عنوان کرد؛آن چیزی که امروز بیش از همه باید در آموزش و پرورشِ ما به آن توجه بشود، اعتقاد اسلامی و عمل اسلامی است که در دانش آموزان باید احیاء شود. باید این طور برنامه ریزی بشود که اگر کودکی از یک خانواده ی بی اعتقاد و بی مبالات نسبت به عمل و اعتقاد اسلامی به مدرسه می آید و وارد محیط تحت تصرف و تسلط آموزش و پرورش می شود.

این فعال دانشجویی گفت: معلمی یک حرفه فنی است یک کار هنری است که یادگرفتن لازم دارد. بستر مناسب یادگیری این حرفه دانشگاه فرهنگیان است؛ دانشگاهی است که از اواسط سال ۱۳۹۱ در کشور و در سال ۱۳۹۷ با افزایش ظرفیت پذیرش و تلاش‌های برخی از مسئولان به خصوص نماینده وقت سیستان در حوزه سیستان تأسیس شده است؛ 

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان سیستان به دلیل تازه تاسیس بودنش و شرایط فعلی آن، امروز نیاز به تلاش و همت همه ای مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری برای رشد و ترقی خود و پیشرفت منطقه سیستان دارد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174032

مهمترین اخبار ایران و جهان: