نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 21:45

افزایش تصادفات منجر به فوت در لرستان/ تردد ۱۰ میلیون وسیله نقلیه

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت در جاده‌های این استان طی ایام تعطیلات نوروز، گفت: در این مدت حدود ۱۰ میلیون تردد وسیله در محورها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز چهارشنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در لرستان قبل و حین سفرهای نوروزی در ستاد خدمات سفر، اظهار داشت: کمیته‌های تخصصی در این راستا در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف راه اندازی و اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه معمولاً بیشترین گردشگر را طی ایام نوروز در استان و همچنین کشور در قلعه «فلک الافلاک» را داریم، عنوان کرد: امسال این قلعه چهارمین مرکز گردشگری کشور بود که بیشترین گردشگر از آن بازدید داشتند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته امسال، لرستان و قلعه «فلک الافلاک» پایلوت برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی در کشور معرفی شد، افزود: برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در محل این قلعه، برنامه‌های فرهنگی و گردشگری برای کودکان، استقرار تیم امر به معروف و نهی از منکر در محل قلعه «فلک الافلاک»، محفل انس با قرآن در محل این قلعه، اجرای طرح عفاف و حجاب در قالب اهدای پوشش «گلونی»، حضور مؤسسه جهاد تبیین و تبیین مسئله حجاب و عفاف، برپایی موکب خدمات گردشگری در قالب طرح افطار المومنین، تبلیغات فرهنگی با حضور روحانیون در مجموعه قلعه «فلک الافلاک» و… از جمله اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز بوده است.

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار دو کمپ ارائه خدمات به گردشگران در ورودی‌های مرکز لرستان از سوی شهرداری، میراث فرهنگی و پلیس راه، گفت: استقرار گشت‌های نظارتی و انجام ۱۷ هزار مورد بازدید از سوی آنها از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقامت ۲۱۷ هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی لرستان، بیان داشت: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته که یکی از علت‌های اصلی آن ماه مبارک رمضان بوده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به بازدید یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و… لرستان، افزود: این عدد نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

دالوند، بیان داشت: همچنین ۱۲۴ هزار نفر از قلعه تاریخی «فلک الافلاک» امسال بازدید کردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع ۱۶ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های لرستان طی ایام تعطیلات نوروز، تصریح کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش یافته، اما در تعداد فوتی‌ها ۱۸ درصد کاهش یافته است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، افزود: تصادفات منجر به فوت در درون شهرهای استان نیز نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

دالوند، گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۹ میلیون و ۹۸۱ هزار تردد وسایل نقلیه در سطح جاده‌های لرستان داشته ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130176

مهمترین اخبار ایران و جهان: