نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 17:16

آینده انرژی پاک در ایران امیدوارکننده است

بابل- رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آینده انرژی پاک را در ایران امیدوارکننده خواند و گفت: امرژی پاک به محیط زیست آسیب نمی زند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عزیزالله گنجی بعدازظهر سه شنبه در هشتمین کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: انرژی پاک، انرژی تجدید پذیری است که از آب، باد و خورشید گرفته می‌شود و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند و آلودگی تولید نمی‌کند بر خلاف سوخت‌های فسیلی مانند نفت و گاز و ذغال سنگ که باعث آلودگی می‌شوند و روزی تمام خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های پاک باعث خواهد شد که وابستگی به انرژی‌های فسیلی کاهش یابد و موقعیت اقلیمی جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که می‌توان از انواع انرژی پاک استفاده کرد؛ بنابراین آینده انرژی پاک در ایران بسیار امیدوارکننده است.

رئیس هشتمین کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: امروزه حدود ۲۶ درصد از برق جهان به کمک انرژی‌های پاک تأمین می‌شود که طبق گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۳۰ درصد برسد. به طور کلی می‌توان آینده روشن برای انرژی های پاک در کل جهان متصور شد.

عزیزالله گنجی اظهار داشت: این یک واقعیت است که روزی منابع فسیلی به پایان می‌رسد و با توجه به پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی و ابزارهای لازم برای تولید انرژی پاک صورت گرفت، این هزینه‌ها روز به روز کاهش خواهد یافت؛ به عنوان مثال با استفاده از فناوری نانو در مزارع خورشیدی، اقدامات مؤثری بر روی سلول‌های خورشیدی صورت گرفت.

پرفسور احمد گنجی استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و مدیر مرکز ارزیابی صنعتی وزارت انرژی ایالت متحده آمریکا و دکتر علیرضا جوادیان بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان ویدوز آلمان و رئیس پژوهش ساخت و ساز پایدار دانشگاه کارلسروهه، دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.

همچنین شرکت کننده از نمایشگاه جانبی کنفرانس بازدید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183576

مهمترین اخبار ایران و جهان: