نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 16:27

۲۱۹ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر دولت به اردبیل جذب شده است

اردبیل-معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل ۲۱۹ میلیارد تومان منابع در بخش کشاورزی و برای اجرای طرح‌های زیربنایی اخصاص یافت.

علیرضا خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۹ پروژه در حوزه کشاورزی تصویب شده بود که برای این طرح‌ها بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در بخش‌های مختلف در حال اجرا و تکمیل است، خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۷ سد با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص یافته و با اتمام عملیات این سدها وارد چرخه فعالیت بخش کشاورزی شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در صورت تخصیص کامل اعتبارات توانایی اتمام طرح‌های سدسازی را در استان داریم، افزود: در راستای تکمیل شبکه آبیاری اراضی حوزه آب‌های مرزی برای ۱۰ هزار هکتار از این اراضی تأمین اعتبار شد.

خواجوی بیان کرد: در سال گذشته با اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار موفق شدیم بخشی از این اراضی را که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بودند تکمیل کنیم که ۹۳ درصد از این پروژه‌ها آماده افتتاح است و در صورت تأمین حقابه این پروژه‌ها آنها را وارد مدار بهره برداری می‌کنیم.

وی توسعه زیرساخت‌های گلخانه‌ای در اردبیل را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به اردبیل بود که در شمال استان و منطقه خلخال و کوثر برای تکمیل این پروژه‌های گلخانه‌ای اقدامات اساسی انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: برای تأمین زیرساخت‌های این گلخانه‌ها نیز در اردبیل ۵۹ میلیارد تومان اختصاص یافت که با این میزان اعتبار توانستیم بخشی از کار را در مجتمع‌های گلخانه‌ای به پیش ببریم.

خواجوی اجرای توسعه باغات در اراضی شیب دار را نیز از جمله این مصوبات یادآور شد و بیان کرد: در این بخش نیز نوانستیم ۴۹۷ هکتار باغات مثمر، ۳۵ هکتار باغ گل محمدی و در ۱۸۳ هکتار نیز شرایط کشت گیاهان دارویی را فراهم کنیم.

وی گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات در این حوزه می‌توانیم به توسعه باغات در اراضی شیب دار استان کمک شایانی بکنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه کل اعتبارات مصوب در این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان بود ادامه داد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد این اعتبارات به مبلغ ۲۱۹ میلیارد تومان جذب شده و بخش کشاورزی اردبیل چشم انتظار تخصیص ۱۰۰ درصدی است تا بتوانیم به مصوبات سفر دولت سیزدهم در اردبیل در بخش کشاورزی را تکمیل و به اتمام برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183476

مهمترین اخبار ایران و جهان: