نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 09:44

تزریق بیش از 5 هزار دز واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری پنج هزار و ۵۷۴ دز واکسن آنفلوآنزا در استان تزریق شد.

علی احمدی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سال جاری پنج هزار و ۵۷۴ دز واکسن آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس آنفلوآنزای فصلی از اواخر شهریورماه تاکنون ۲هزار و ۳۳۲ نمونه آزمایش این ویروس گرفته شد که از این تعداد ۷۴۵ مورد مثبت بود و با توجه به روند افزایشی آنفلوآنزا در استان بیشترین نمونه مشکوک مربوط به هفته دوم آبان‌ماه بوده است.

احمدی ادامه داد: در هفته دوم آبان‌ماه سال جاری ۴۷۳ مورد نمونه‌گیری آنفلوآنزا در استان صورت گرفت که از این تعداد ۲۳۳ نمونه مثبت اعلام شد.

وی ضمن اشاره به روند کاهشی آنفلوآنزا در آذرماه، افزود: در هفته سوم آذرماه نیز ۲۰۹ مورد تست آنفلوآنزا دریافت شد، که از این تعداد هشت مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان درصد بیماران سرپایی مبتلا به آنفلوآنزای مثبت را ۱۴.۷ درصد و موارد بستری را ۸۵.۲ درصد اعلام کرد.

احمدی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه ۷۹۵ مورد تست کرونا نیز در استان گرفته شده است،گفت: از این تعداد ۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و ۶ بیمار بستری شدند.

تزریق بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۹۲۴ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان، تب، سرفه و گلودرد را از علائم بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد و افزود: سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند، بنابراین این افراد باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی‌تر در دستور کار قرار دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد تنفسیست که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را مبتلا می‌کند و به سه گروه ویروس آنفلوآنزای آ، ب و ث تقسیم می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 921376

مهمترین اخبار ایران و جهان: