نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 14:57

خروج نیروهای آمریکایی از عراق غیرواقعی است

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را غیرواقعی دانست و افزود: بیش از این سکوت در قبال حضور نظامیان آمریکایی در عراق جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، محمود الحیانی یکی از رهبران چارچوب هماهنگی، خروج نیروهای آمریکایی از عراق را غیرواقعی و تنها در حد حرف دانست و تأکید کرد: دولت الکاظمی که از سوی آمریکا حمایت می شد، در عمل مایل به خروج نیروهای آمریکایی از عراق نبود و این خروج خیالی را به این سبب اعلام کرد تا برخی عملیات نظامی علیه پایگاه های آمریکایی و هدف قراردادن کاروان های نظامی این کشور با بمب متوقف شود.

وی افزود: بیش از این سکوت در قبال حضور نظامیان آمریکایی در عراق جایز نیست. اهمال و سستی در اخراج نیروهای آمریکایی در کار نخواهد بود.

الحیانی تاکید کرد: دولت محمد شیاع السودانی به شکل واقعی در راستای بیرون راندن نظامیان آمریکایی حرکت خواهد کرد و حمایت قوی از سوی رهبران چارچوب هماهنگی را در این باره به همراه دارد.

وی افزود: دولت السودانی در حال حاضر اولویت های دیگری دارد و پس از آن به سراغ پرونده اخراج نیروهای آمریکایی به دور از فشارهای سیاسی و دخالت های خارجی خواهد رفت. بیش از این نمی توان در قبال حضور نظامیان آمریکایی سکوت کرد زیرا آنها نیروهای اشغالگر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932732

مهمترین اخبار ایران و جهان: