نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 23:33

لزوم تدوین راهکارهایی کاربردی برای حل مشکلات شهرداری‌های خوزستان

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان شورای پژوهش شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای حل چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید راهکارهایی کاربردی تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی شامگاه شنبه در جلسه شورای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خوزستان بیان کرد: شورای پژوهش شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای حل چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و حل مشکلات اصلی آنها از جمله شناسایی درآمدهای پایدار، اصلاح روش‌های انجام کار، افزایش بهره‌وری و توسعه خدمات الکترونیک باید راهکارهایی کاربردی تدوین کنند.

وی گفت: نتایج پژوهش‌های کاربردی باید در عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور بیشتر به کار گرفته شود و از این رو ضرورت دارد تا برنامه‌های پژوهشی حوزه کاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به سمت رفع نیازها و مشکلات آنها باشد و از مباحث نظری صرف پرهیز کرد.

خانچی افزود: همواره تلاش شده تا در برنامه‌ریزی ها و تصمیم سازی ها از نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای استادان دانشگاه، پژوهشگران و صاحب نظران عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی و حوزه‌های مرتبط استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به ارتباط مستمر مردم با خدمت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و افزایش انتظارات آنها باید تصمیمات و برنامه‌ها و سیاستگذاری ها از پشتوانه علمی و تحقیقاتی لازم و اجماع نظرات صاحبنظران برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: شهرهای خوزستان یکسری مسائل و مشکلات مشابه در موضوعات حمل و نقلی، پسماندها و آتش نشانی و ایمنی دارند که مقیاس آنها با هم تفاوت دارد.

خانچی افزود: یک تصمیم متمرکز می‌تواند این مشکلات را رفع کند و اتفاقی که در عرصه اصلاح و تدوین قوانین باید رخ بدهد، لازمه‌اش انجام پژوهش و داشتن مبانی نظری روشن و مشخص است که بتواند ضمن مشخص کردن جایگاه فعلی ما، چالش‌ها را شناسایی کرده و مشخص کند که چه قانونی می‌تواند پاسخگوی رفع چالش‌ها باشد.

وی تاکید کرد: یکی از الزامات مدیریت شهری و روستایی که بارها به آن تاکید شده استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص به‌کارگیری از توان آنها باید اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916832

مهمترین اخبار ایران و جهان: