نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 17:20

محاکمه تبعه باکو به اتهام جاسوسی برای ایروان

دادگاهی در باکو، امروز دوشنبه محاکمه «آیدین زکی‌یف» شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای ارمنستان را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌های باکو و ایروان همچنان ادامه دارد، محاکمه یک تبعه جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای ارمنستان خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای از قبیل «رادیو ارمنستان» خبر دادند که از امروز دوشنبه دادگاهی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان محاکمه یک تبعه این کشور به اتهام جرایمی سنگین را آغاز کرد.

طبق این گزارش، محاکمه «آیدین زکی‌یف» شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای ارمنستان، امروز دوشنبه در باکو آغاز شد.

دادگاهی در باکو تصمیم گرفت که متهم پرونده را از بازداشتگاه سرویس امنتی دولتی جمهوری آذربایجان به بازداشتگاه مرکز تحقیقات منتقل کند. همچنین قرار بر این شد که دادگاه علنی رسیدگی به این اتهام از نهم ژانویه 2023 برگزار شود.

در متن شکوائیه مطرح شده در پرونده این تبعه آمده است: «آیدین زکی‌یف توسط سرویس امنتی دولتی (جمهوری آذربایجان) بازداشت شد. در جریان تحقیقات مشخص شد که وی با انجام وظایفی که از طریق افراد مستقر در قلمرو کشور ثالث به او منتقل شده، موافقت کرده است که مخفیانه با نمایندگان سرویس اطلاعاتی ارمنستان همکاری کند».

در این متن ادعا شده است: «او اطلاعاتی را که در مورد موارد خاص استخدام پرسنل نیروهای مسلح (جمهوری) آذربایجان دریافت کرده بود به طرف متخاصم منتقل کرد».

آغاز روند محاکمه یک شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای ارمنستان در شرایطی انجام شده که تنش‌های این دو کشور همسایه همچنان خبرساز است.

همزمان با تنش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، امروز دوشنبه رسانه‌های ارمنستانی از سفر «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور و همسرش به مسکو پایتخت روسیه خبر دادند.

سفر نیکول پاشینیان  بعد از آن صورت گرفته که چندی قبل وزارت خارجه روسیه خبر داد نشست سه جانبه وزرای خارجه ایروان، باکو و مسکو به دلیل تشدید اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر موضوعاتی از قبیل مسدود شدن گذرگاه «لاچین» لغو شد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 936432

مهمترین اخبار ایران و جهان: