نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 17:49

تشییع شهدای گمنام در بیش از ۱۰۰ نقطه استان همدان

همدان-مسئول کمیته استقبال از شهدای گمنام در سطح استان همدان از تشییع شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه در بیش از ۱۰۰ نقطه استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون روشنایی ظهر سه‌شنبه در جلسه تشریح جزئیات آئین استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در استان همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر ۳۰۰ شهید گمنام و تعدادی از شهدای شناسایی شده در سراسر کشور تشییع و در روز شهادت حضرت زهرا خاکسپاری می‌شوند.

وی با اشاره به تشییع و خاکسپاری پیکر ۶ شهید گمنام در استان همدان عنوان کرد: جهت معطر شدن کل استان به عطر شهدا جدول زمانی تحت عنوان یک استان سرشار از عطر شهادت (کاروان تشییع شهدای گمنام، فداییان ولایت در دارالمجاهدین استان همدان) پیش بینی شد.

روشنایی بیان کرد: بنا بر برنامه‌ریزی در بیش از ۱۰۰ نقطه استان، شهدای گمنام تشییع خواهند شد و شهدا در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و برخی برنامه‌های فرهنگی تشییع خواهند شد.

وی به تشریح برنامه جزئیات تشییع شهدا در سطح استان پرداخت و گفت: در روز (پنج شنبه) یکم دی ساعت ۱۰ تا ۱۲ ورود پیکر شهدا و مراسم استقبال رسمی و تشریفات نظامی در پایگاه نوژه برگزار می‌شود، سپس از ساعت ۱۴ و ۳۰ الی ۲۰ در شهرستان فامنین تشییع خواهند شد، در روز (جمعه) دوم دی از ساعت ۹ الی ۱۴ در کبودراهنگ و ۱۵ الی ۲۲:۳۰ در بهار تشییع خواهند شد. در روز (شنبه) سوم دی از ساعت ۹ الی ۱۳ در اسدآباد و ۱۴و۳۰ الی ۲۰ در تویسرکان تشییع خواهند شد. در روز (یکشنبه) چهارم دی از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در یادواره شهدای زن در حسینیه امام خمینی (ره) همدان و از ساعت ۱۵ الی ۲۰ در نهاوند تشییع خواهند شد.

مسئول کمیته استقبال از شهدای گمنام در سطح استان همدان عنوان کرد: پیش بینی شده است در روز (یکشنبه) چهارم دی پیکر یک شهید در مکانی تحت عنوان معراج شهدا که حسینیه قمر بنی هاشم شهرک فرهنگیان شهرستان همدان است، به صورت ثابت حضور داشته باشد.

وی بیان کرد: در روز (دوشنبه) پنجم دی شهدا به شهرستان‌های رزن، ازندریان و سامن ملایر تحویل داده می‌شوند و آن‌ها ریزبرنامه‌های اختصاصی خواهند داشت و همچنین در این روز نیز شهدا از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در روستای زاغه و از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۳۰ در مریانج تشییع خواهند شد.

روشنایی متذکر شد: مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان همدان در روز (دوشنبه) پنجم دی همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار و در روز (سه‌شنبه) ششم دی پیکر شهدا، ساعت ۱۰ در محل میدان حضرت امام خمینی (ره) تشییع و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان همدان بر پیکر شهدا، به ۳ نقطه از شهرستان همدان جهت تدفین انتقال خواهند یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922976

مهمترین اخبار ایران و جهان: