نیوز سیتی!
23 فروردین 1401 - 05:37

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: خودروسازان با خواهش و تمنا کیفیت تولیدات را بالا نمی‌برند/ باید انحصارشکنی کنیم

گروه استان‌ها- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودرو به عنوان یکی از ابزارهای حاکمیت مهمترین محرک برای افزایش کیفیت خودروی داخلی است و با خواهش و تمنا خودروسازان کیفیت تولید را بالا نمی‌برند. - اخبار استانها -روح‌‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به سهل‌انگاری مسئولان در تهیه گزارش سنجش کیفیت خودروهای داخلی و ارائه آن به مجلس اظهار داشت: چنین سهل‌انگاری‌هایی سبب می‌شود که خودروسازان کم‌کم احساس کنند که دستگاه‌های متولی دغدغه‌ای برای نظارت بر حوزه خودروسازی ندارد و این بخش را رها کرده است. قزوینقزوینوی اضافه کرد: در همه جای دنیا اگر بازار را انحصاری کنیم و خودروساز را بدون نظارت رها کنیم، بدون شک وضعیت قیمت و کیفیت خودرو به کشور ما شبیه می‌شود و به نظر می‌رسد سیاست‌گذاری غلط دولت در حوزه خودرو طی دهه‌های اخیر سبب شده که خودروساز خود را متعهد به افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید نداند. عباسپور با بیان اینکه برای ایجاد تحول واقعی در صنعت خودروی کشور باید عرصه را برای رقابت باز بگذاریم ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال 1401 بهترین فرصت برای دولت مهیا شده تا از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید خودروهای کوچک و کم‌مصرف هیبریدی حمایت کند و به این شکل ضمن انحصارشکنی مسیر جهش تولید دانش‌بنیان در عرصه خودروهای فناوری‌محور را باز کند. وی با انتقاد از ایجاد چالش برای طرح ساماندهی بازار خودرو از سوی برخی نهادها تصریح کرد: واردات خودرو به عنوان یکی از ابزارهای حاکمیت مهم‌ترین محرک برای افزایش کیفیت خودروی داخلی است و با خواهش و تمنا خودروسازان کیفیت تولید را بالا نمی‌برند. رقابتی کردن تولید بهترین راه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو است رقابتی کردن تولید بهترین راه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو استرقابتی کردن تولید بهترین راه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو استرئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با ذکر اینکه وقتی رقابت واقعی داشته باشیم، خود به خود اهداف نظارتی هم محقق می‌شود گفت: وقتی خودروسازان ما ببینند که یک شرکت نوپای دانش‌بنیان با تولید یک خودروی کیفی توقع مردم را بالا برده، مجبور به افزایش کیفیت و کاهش قیمت می‌شوند. چون در این صورت عدم واردات خودرو هم بازار انحصاری آنها را تضمین نمی‌کند. مجلس شرایط و ضوابط واردات خودرو را تعیین کرد دولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد/ مصوبه خودرویی مجلس صرفاً نقش مشوق داشت ماجرای حذف مجوز واردات خودرو سواری از بودجه 1401 چه بود؟/ دستور رئیس جمهور برای آزادسازی واردات و یک ابهام بودجه‌ای!مجلس شرایط و ضوابط واردات خودرو را تعیین کرد مجلس شرایط و ضوابط واردات خودرو را تعیین کرددولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد/ مصوبه خودرویی مجلس صرفاً نقش مشوق داشت دولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد/ مصوبه خودرویی مجلس صرفاً نقش مشوق داشتماجرای حذف مجوز واردات خودرو سواری از بودجه 1401 چه بود؟/ دستور رئیس جمهور برای آزادسازی واردات و یک ابهام بودجه‌ای! ماجرای حذف مجوز واردات خودرو سواری از بودجه 1401 چه بود؟/ دستور رئیس جمهور برای آزادسازی واردات و یک ابهام بودجه‌ای!عباسپور با اشاره به دستور وزیر صمت برای جهش تولید و کاهش قیمت تمام‌شده خودرو افزود: این دستورها اگرچه می‌توانند در کوتاه‌مدت اثرگذار باشند، اما تجربه نشان داده که بسیاری از خودروسازان با مطرح کردن عوامل بیرونی مانند تحریم و امثالهم از این تعهدات فرار می‌کنند و به اعتقاد ما بهترین مسیر برای اصلاح رویکرد خودوسازان بزرگ ما وارد کردن شرکت‌های دیگر به عرصه تولید خودروی ارزان‌قیمت است. انتهای پیام/ن/ش
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 242476

مهمترین اخبار ایران و جهان: